Bu araştırmanın amacı, 2018 yılında yayımlanan 9. ve 10.sınıf matematik ve fizik dersi öğretim programları ve ders kitaplarının içeriklerini incelemek suretiyle kutup araştırmalarına hangi konu ve kazanımlarda, ne kadar yer verildiğini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda öğretim programları ve ders kitaplarında bu konuya özellikle yer vererek kutup araştırmalarına yönelik çalışmaların ders içeriklerine yansıtılabilmesi için çeşitli öneriler sunulmuştur. Çalışmada yöntem olarak içerik analizi kullanılmıştır. 2018 yılında yenilenen ortaöğretim matematik dersinin öğretim programlarının içerikleri incelendiğinde, kutup araştırmalarına ve bu yönde yapılan bilimsel çalışmalara hiç değinilmediği fakat fizik dersinin bazı yardımcı kaynak kitaplarında bu konuya kısmen yer verildiği tespit edilmiştir. Ulaşılan bulgulara göre, matematik ve fizik derslerinde kutup araştırmalarına dikkat çekilerek bu konuda bilinçlendirmenin yapılması gerektiği sonucuna varılmıştır. Ulusal bir eğitim politikası olarak kutup araştırmalarına dikkat çekmek, farkındalık sağlamak ve bu yolla gelecek nesillerde yetişecek genç bilim insanlarına ilham olacak somut etkinlikler gerçekleştirmek gerekmektedir. Bu doğrultuda kutup araştırmaları bilincinin kazandırılması için konunun tüm eğitim kademelerindeki derslerin ünite ve kazanımlarına yayılarak işlenmesi önerilmektedir. Böylece Milli Eğitim Temel Kanununda yer alan, öğrencileri hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirme amacına hizmet edilebilir.
kutup araştırmaları eğitim politikası ortaöğretim programları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1 |