Günümüzde insan psikolojisinin kökeni birçok faktörle birlikte bebeklik ve ilk çocukluk dönemi gelişim seyrine bakılarak çözümlenmeye çalışılmaktadır. 4-6 yaş dönemindeki çocuğun dünyasına girmek, ruhunun zenginliğinden faydalanmak, çocuğun doğuştan getirdiği ve eğitilmeye ihtiyaç duyan yeteneklerinin keşfedilmesine olanak sağlamaktadır. Eğitim; çocuğun bilişsel, duyuşsal, psikomotor gelişimi ile sosyal-kişilik, dinî- ahlakî gelişiminin birbiri ile ilişkili ve bir bütün olduğunu kabul ederek planlandığı takdirde çocuğun kendini gerçekleştirme adına sağlıklı bir gelişim dönemi yaşayacağını göstermektedir.
Çocuklarla ilgili klasik bilgilere günden güne yenileri eklenmektedir. Çocukların dinî gelişimi, dinî gelişimini etkileyen faktörler, zihinsel ve psikolojik gelişimlerinin ne tür bir din eğitimini kabulleneceği konusunda birçok yöntem geliştirilmektedir. Öğretici konumunda olanların, dinî gelişimi çocuğun gelişim özelliklerinin bir parçası olduğunun bilincinde olmaları gerekmektedir. Okul öncesi din eğitiminde; değerler eğitimine ait soyut kavramlar ile dinî soyut kavramların öğretimi konusunda hangi yöntemin doğru olduğunu, hangi yöntemin ise çocuğun din algısını tahrip edici olduğunu öğrenmeye gayret göstermek öğreticinin en önemli sorumluluklarındandır. Değerler eğitiminde sıkça uygulanan soyut kavram etkinliklerinin verimliliği ve okul öncesi çocuğun gelişim özelliklerine uygunluğu iyi düşünülmelidir. Aynı zamanda dinî soyut kavramlarla ilgili öğrencilerin sorduğu sorulara verilecek cevapların da bu dönem çocuğunun gelişim özellikleri dikkate alınarak cevaplanması gerekmektedir.
Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | EĞİTİM BİLİMLERİ TEMEL ALANI |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 12 |
DERGİPARK Bünyesinde Faaliyet Gösteren MECMUA Sosyal Bilimler Alanında Yayımlanan
Uluslararası Hakemli Bir Dergidir