Bu çalışma, öğrencilerdeki doğrusal denklemlerin grafiklerini çizme becerilerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. İlköğretim matematik programının cebir öğrenme alanında yapılmış çalışmalar göstermektedir ki cebir öğretiminde öğrenme güçlükleri mevcuttur. Cebir öğrenme alanının alt öğrenme alanı olan doğrusal denklemlerde yer alan “doğrusal denklemlerin grafiği” konusunda yaşanan güçlükler öğrencilerin daha sonraki öğrenim yaşantılarında da devam etmektedir. Bu çalışma, 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılında Karadeniz Bölgesi’nde üç farklı okulda toplam 76 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Öğrencilere “doğrusal denklemlerin grafiği” konusu ile ilgili 11’i çoktan seçmeli test, 2’si açık uçlu olmak üzere toplam 13 sorudan oluşan bir test uygulanmıştır. Test sonuçları SPSS 16.0 programı ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin hangi soru tiplerinde başarılı oldukları, hangilerinde de güçlükler yaşadıkları ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca bu çalışma sonucunda öğretmen ve öğrencilere bir takım öneriler de getirilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 1 |