Bu makalenin amacı Tanzimat’tan günümüze tiyatroda kültür politikalarını tartışmaktır. Çalışmada odaklanacağımız nokta kültür politikasının devlet eliyle Osmanlı’dan Türkiye Cumhuriyeti’ne nasıl kullanıldığı olacaktır. İlk olarak, “kültür” kelimesinin Latince “cultura”dan geldiğini açıklayacağız. Ardından kelimenin bu değişen ve modern anlamıyla nasıl bir “anlam” oluşturduğu üzerine odaklanacağız. Bu bağlamda kültürün/medeniyetin “gericilik” ve “ilericilik” ışığında nasıl algılandığının üzerinde duracağız. Tanzimat’la birlikte milli kimlik yaratmak ve yaratılan kimliğin kültürü nasıl etkilediğini açıklamaya çalışacağız. Bu bağlamda Devlet ve Şehir (Darülbedayi) Tiyatroları’nın kuruluş amacı ve sanat anlayışlarının söylemlerini tartışacağız. Bahsedilen tüm argümanlar Türkiye tiyatrosuna bu olguların nasıl etki ettiği üzerine olacaktır. Ayrıca kendilerini “alternatif” olarak adlandıran tiyatroların veya grupların Türkiye tiyatrosundaki geleneksel (kuruluş amacıyla sınırlandırılmış) sanat anlayışını ve kültür politikalarını nasıl yeniden ürettikleri ve pekiştirdikleri ifade edilecektir.
Kültür Politikası Türkiye Tiyatrosu Kültür Alternatif Devlet ve Şehir Tiyatroları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Dergimiz Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate ve Google Scholar'da taranmaktadır.