Reklam pazarında önemli bir paya sahip olan televizyon reklamları, özellikle ünlü
isimleri kullanarak hedef kitle üzerinde etkili bir yöntem izlemeye çalışmaktadır.
Star imgesi, sinema sektöründe reklamın kendisi olarak yorumlanmaktadır.
Reklamın kendisi olan starın edinmiş olduğu imajın, televizyon reklamlarına yansıması,
hedef kitleyi ürünün satın alınmasıyla ilgili olumlu yönde etkilemektedir.
Bu bağlamda düşünüldüğünde; reklamların, sinema filmlerindeki star oyuncuları
kullanarak hedef kitleyi etkilemeye çalışması oldukça önemli unsur teşkil etmektedir.
Araştırmanın sınırlılığı; Türk sinemasında yaşayan ve aktif olarak sinema ve
reklam filmlerinde rol alan en eski jönlerimizden biri olan Cüneyt Arkın’a odaklanmaktadır.
Arkın’ın araştırmanın merkezine alınmasının öncelikli nedenlerinden
biri, soyadını marka olarak kullanan ilk sanatçı olmasıdır. Bununla birlikte oyunculuğunu
yapmış olduğu filmlerde canlandırdığı karakterler ile televizyon reklam
filmlerinde canlandırmış olduğu karakterler arasında paralellik de bulunmaktadır.
Bu bağlamda araştırma; Cüneyt Arkın’ın oynamış olduğu tarihi kostüme
avantür filmleri ve yine oynamış olduğu televizyon reklamlarını karşılaştırarak,
sinemada edinmiş olduğu imajın reklam sektörüne nasıl yansıdığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Film ve reklamlar metinlerarasılık yöntemi kullanılarak
çözümlenmiştir. Sonuç olarak; Cüneyt Arkın’ın rol aldığı tarihi kostüme avantür
filmleri ile oynamış olduğu televizyon reklamlarında ürünü tanıtırken, beyazperdede
edinmiş olduğu star imajını yansıttığını söylemek mümkün görünmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 5 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Dergimiz Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate ve Google Scholar'da taranmaktadır.