Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Reklamlarda Kullanılan Yazı Karakterlerinin Semantik Çözümlenmesinde Bilişsel Yaklaşımlar

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 2, 230 - 249, 30.12.2017

Öz
















Reklam kampanyalarında font seçimi ve tipografi,
sürecin sonunda ortaya çıkacak işin ne kadar dikkat çekeceğini ve mesajın ne
kadar doğru iletildiğini belirler. Reklam kampanyalarında ulaşılmak istenen
hedef kitleye ve oluşturulmak istenen duyguya uygun font seçilmesi gerekir.
Fontun duygusal, algısal ve estetik bir boyutu olduğu gibi biçimsel, izleyişsel
ve görsel bir boyutu da vardır. Reklam kampanyaları için yazı karakteri
seçerken yazı karakterinin insanlar üzerinde oluşturduğu etki, hedef kitle
üzerinde oluşturulmak istenen duygu ile eşleşmelidir. 

Kaynakça

  • Becer, E. (2008) İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 177-178.
  • Berry, J. A Neo-Grotesque Heritage. Acumin. https://acumin.typekit.com/history (Erişim tarihi: 29.06.2017)
  • Bigelow, C. A. ve Holmes, K. (1991) Notes on Apple 4 Fonts Nottingham Üniversitesi Dijital Yayınlar, sayı 4-3.
  • http://cajun.cs.nott.ac.uk/compsci/epo/papers/volume4/issue3/ep050cb.pdf (Erişim tarihi:29.06.2017)
  • Eng, T. (2007). InDesign, the hz-program and Gutenberg's secret. http://www.typografi.org/justering/gut_hz/gutenberg_hz_english.html (Erişim tarihi: 28.06.2017)
  • Johnson, A. F. (1966). Type Designs. 3rd ed. London: Andre Deutsch, 138-140.
  • Middendorp, J. (2004). Dutch type. Rotterdam: 010 Publishers, 25.
  • Mosley, J. (1999) The Nymph and the Grot: the revival of the sanserif letter. London: Friends of the St Bride Printing Library.
  • Tracy, W. (2003). Letters of Credit: A View of Type Design. Boston: David R. Godine.
  • Soar, M. (2004) Excoffon’s Autograph. Eye Magazine, sayı 54. http://www.eyemagazine.com/feature/article/excoffons-autograph (Erişim tarihi 29.06.2017)
  • Uçar, T. F. (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: İnkılâp Kitapevi, 135-139.
  • Ullman, B. L. (1960). The origin and development of humanistic script. Rome, 77.
  • Vervliet, H. D. L. (2008). The Palaeotypography of the French Renaissance: Selected Papers on Sixteenth-century Typefaces, 287–319.
  • http://latypeblog.blogspot.fr/2007/03/atlas-of-typeforms-jenson-type.html (Erişim tarihi: 28.06.2017)
  • http://www.hrc.utexas.edu/educator/modules/gutenberg/books/legacy (Erişim tarihi: 28.06.2017)
  • http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/6638423.stm (Erişim tarihi: 29.06.2017)
  • http://www.metmuseum.org/blogs/in-circulation/2015/firmin-didot (Erişim Tarihi: 28.06.2017)
Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 2, 230 - 249, 30.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Becer, E. (2008) İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 177-178.
  • Berry, J. A Neo-Grotesque Heritage. Acumin. https://acumin.typekit.com/history (Erişim tarihi: 29.06.2017)
  • Bigelow, C. A. ve Holmes, K. (1991) Notes on Apple 4 Fonts Nottingham Üniversitesi Dijital Yayınlar, sayı 4-3.
  • http://cajun.cs.nott.ac.uk/compsci/epo/papers/volume4/issue3/ep050cb.pdf (Erişim tarihi:29.06.2017)
  • Eng, T. (2007). InDesign, the hz-program and Gutenberg's secret. http://www.typografi.org/justering/gut_hz/gutenberg_hz_english.html (Erişim tarihi: 28.06.2017)
  • Johnson, A. F. (1966). Type Designs. 3rd ed. London: Andre Deutsch, 138-140.
  • Middendorp, J. (2004). Dutch type. Rotterdam: 010 Publishers, 25.
  • Mosley, J. (1999) The Nymph and the Grot: the revival of the sanserif letter. London: Friends of the St Bride Printing Library.
  • Tracy, W. (2003). Letters of Credit: A View of Type Design. Boston: David R. Godine.
  • Soar, M. (2004) Excoffon’s Autograph. Eye Magazine, sayı 54. http://www.eyemagazine.com/feature/article/excoffons-autograph (Erişim tarihi 29.06.2017)
  • Uçar, T. F. (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: İnkılâp Kitapevi, 135-139.
  • Ullman, B. L. (1960). The origin and development of humanistic script. Rome, 77.
  • Vervliet, H. D. L. (2008). The Palaeotypography of the French Renaissance: Selected Papers on Sixteenth-century Typefaces, 287–319.
  • http://latypeblog.blogspot.fr/2007/03/atlas-of-typeforms-jenson-type.html (Erişim tarihi: 28.06.2017)
  • http://www.hrc.utexas.edu/educator/modules/gutenberg/books/legacy (Erişim tarihi: 28.06.2017)
  • http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/6638423.stm (Erişim tarihi: 29.06.2017)
  • http://www.metmuseum.org/blogs/in-circulation/2015/firmin-didot (Erişim Tarihi: 28.06.2017)
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sadi Akbudak

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Kabul Tarihi 27 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akbudak, S. (2017). Reklamlarda Kullanılan Yazı Karakterlerinin Semantik Çözümlenmesinde Bilişsel Yaklaşımlar. Medeniyet Sanat Dergisi, 3(2), 230-249.

Dergimiz Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate ve Google Scholar'da taranmaktadır.  

Creative Commons Lisansı
Bu dergide yayınlanan tüm makaleler  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.