Reklam kampanyalarında font seçimi ve tipografi,
sürecin sonunda ortaya çıkacak işin ne kadar dikkat çekeceğini ve mesajın ne
kadar doğru iletildiğini belirler. Reklam kampanyalarında ulaşılmak istenen
hedef kitleye ve oluşturulmak istenen duyguya uygun font seçilmesi gerekir.
Fontun duygusal, algısal ve estetik bir boyutu olduğu gibi biçimsel, izleyişsel
ve görsel bir boyutu da vardır. Reklam kampanyaları için yazı karakteri
seçerken yazı karakterinin insanlar üzerinde oluşturduğu etki, hedef kitle
üzerinde oluşturulmak istenen duygu ile eşleşmelidir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Dergimiz Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate ve Google Scholar'da taranmaktadır.