Silence, the film, revolves around Christian missionaries who traveled to Japan in the 17th century to propagate Christianity and explores their interactions with the local population. The film portrays silence by strongly associating it with martyrdom and alludes to the suffering of Jesus Christ. This glorification of silence reveals findings related to Western perspectives and an Orientalist attitude. These findings will be analyzed according to Orientalist theory, a theory that investigates Western culture's tendency to exoticize and dominate Eastern cultures, in order to examine how the Western missionaries in the film observed and represented Japanese culture. The analysis will employ content analysis methodology to delve into the themes, symbols, and representations in the film. Additionally, it will draw upon Edward Said's theory of Orientalism and the concept of self-Orientalism. The film identifies instances where the Western representation associates silence with martyrdom and belittles Eastern culture. Examples such as the claim that the Japanese people do not understand Christianity, the depiction of Japan as a barren land, the presentation of Japanese characters as stereotypical figures, and the relegation of Eastern spiritual traditions to a lower status all demonstrate the denigration and marginalization of Eastern culture by the Western perspective. Furthermore, the fact that the film is based on a novel written by a Japanese author necessitates an examination of self-Orientalism.
Proje numarası yoktur
Silence (Sessizlik) filmi Japonya’ya Hristiyanlığı yaymak için giden Hristiyan misyonerlerin 17. yüzyılda Japonya'da yaşadıklarını ve yerel halkla etkileşimlerini konu almaktadır. Film sessizliği şiddetle özdeşleştirerek yüceltmekte, sessizlik üzerinden İsa’nın çilesine atıfta bulunmaktadır. İsa’nın çilesi üzerinden yapılan bu yüceltme, batılı bakış açısına ve oryantalist bir tavra dair bulguları ortaya koymaktadır. Bu bulgular batı kültürünün doğu kültürlerini araştırarak hakimiyet kurma ve egzotikleştirme eğilimini araştıran oryantalizm kuramı üzerinden analiz edildiğinde, filmdeki batılı misyonerlerin Japon kültürünü nasıl gözlemlediği ve filmde Japon ve Japon olmayan kültürlerin nasıl temsil edildiği ortaya koyulabilir. Bu analiz yapılırken içerik analizi yöntemi kullanılarak filmdeki temalar, semboller ve temsiller üzerinden okumalar yapılacaktır. Aynı zamanda Edward Said'in oryantalizm teorisi ve self oryantalizm kavramından yararlanılmıştır. Filmde, batı temsilinin sessizliği çileyle ilişkilendirerek yücelttiği ve doğu kültürünü küçümsemeye yönelik önyargılar içerdiği tespit edilmektedir. Japon halkının Hristiyanlığı anlamadığı iddiası, Japonya'nın çorak toprak olarak tanımlanması, Japon karakterlerin stereotip tipler olarak sunulması ve doğulu spritüal geleneklerin alt seviyede görülmesi gibi örnekler, doğu kültürünün filmde batı tarafından aşağılandığını ve ötekileştirildiğini göstermektedir. Bunun yanı sıra, filmin uyarlandığı romanın Japon bir yazar tarafından yazılması, self oryantalizm eleştirisinin yapılmasını gerektirmektedir.
Hiç bir destek alınmamıştır.
Proje numarası yoktur
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Din Sosyolojisi, İletişim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Proje numarası yoktur |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
MEDYA VE DİN ARAŞTIRMALARI DERGİSİ (MEDİAD) - JOURNAL OF MEDIA AND RELIGION STUDIES
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.