Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dinin Medya İle İmtihanı

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 151 - 153, 28.06.2019

Öz

Sekülerleşme mefhumu sosyoloji, felsefe, hukuk ve ilahiyat gibi sosyal bilimlerin birçok alanında ele alınıp tartışılagelmiştir. Bu tartışmaların altında yatan temel saik kuşkusuz, gerek fikri düzeyde gerekse eylem düzeyinde kendini daha güçlü bir şekilde hissettiren seküler yaşam biçimidir. Esasında modernitenin kaçınılmaz bir sonucu olarak var olan ve bir süreci temsil eden sekülerleşme en genel ifadeyle toplumsal ve kültürel alanda dinsel referansların ve sembollerin gündelik yaşamdan uzaklaşmasıdır. Diğer bir ifadeyle sekülerleşme, insanın otorite ve meşruiyet kaynaklarını Tanrı merkezli bir dinden ziyade özgür iradesine ve akla dayandırmasıdır. Bireyi böyle bir dönüşüme sürükleyen pek çok sebepten söz edilebilir. Bu sebepler arasında belki de en önemlisi kitle iletişim araçlarının gün geçtikçe insan yaşamının tüm alanlarına nüfuz etmesidir. Nitekim kitle iletişim araçları bireyin inanç, tutum ve davranışlarını değiştirmede, dolayısıyla yeni bir kimlik kazandırmada oldukça etkin bir rol oynamaktadır.

Kaynakça

  • Çamdereli, M. & Önay Doğan, B. & Kocabay Şener, N. (ed.) (2014). Medya ve Din, İstanbul: Köprü Kitapları, 412 sayfa, ISBN: 978-605-63784-8-5
Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 151 - 153, 28.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Çamdereli, M. & Önay Doğan, B. & Kocabay Şener, N. (ed.) (2014). Medya ve Din, İstanbul: Köprü Kitapları, 412 sayfa, ISBN: 978-605-63784-8-5
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kitap Değerlendirmeleri
Yazarlar

Adem Menekşeoğlu 0000-0001-8099-2115

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Menekşeoğlu, A. (2019). Dinin Medya İle İmtihanı. Journal of Media and Religion Studies, 2(1), 151-153.

Creative Commons License MEDYA VE DİN ARAŞTIRMALARI DERGİSİ (MEDİAD) - JOURNAL OF MEDIA AND RELIGION STUDIES

This journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.