Yıl 2019, Cilt 2 , Sayı 1, Sayfalar 151 - 153 2019-06-28

Sekülerleşme mefhumu sosyoloji, felsefe, hukuk ve ilahiyat gibi sosyal bilimlerin birçok alanında ele alınıp tartışılagelmiştir. Bu tartışmaların altında yatan temel saik kuşkusuz, gerek fikri düzeyde gerekse eylem düzeyinde kendini daha güçlü bir şekilde hissettiren seküler yaşam biçimidir. Esasında modernitenin kaçınılmaz bir sonucu olarak var olan ve bir süreci temsil eden sekülerleşme en genel ifadeyle toplumsal ve kültürel alanda dinsel referansların ve sembollerin gündelik yaşamdan uzaklaşmasıdır. Diğer bir ifadeyle sekülerleşme, insanın otorite ve meşruiyet kaynaklarını Tanrı merkezli bir dinden ziyade özgür iradesine ve akla dayandırmasıdır. Bireyi böyle bir dönüşüme sürükleyen pek çok sebepten söz edilebilir. Bu sebepler arasında belki de en önemlisi kitle iletişim araçlarının gün geçtikçe insan yaşamının tüm alanlarına nüfuz etmesidir. Nitekim kitle iletişim araçları bireyin inanç, tutum ve davranışlarını değiştirmede, dolayısıyla yeni bir kimlik kazandırmada oldukça etkin bir rol oynamaktadır.
Sekülerleşme, Medya ve Din
  • Çamdereli, M. & Önay Doğan, B. & Kocabay Şener, N. (ed.) (2014). Medya ve Din, İstanbul: Köprü Kitapları, 412 sayfa, ISBN: 978-605-63784-8-5
Birincil Dil tr
Konular Sosyal
Bölüm Kitap Değerlendirmeleri
Yazarlar

Orcid: 0000-0001-8099-2115
Yazar: Adem Menekşeoğlu (Sorumlu Yazar)
Kurum: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 28 Haziran 2019

Bibtex @kitap İncelemesi { mediad563078, journal = {Medya ve Din Araştırmaları Dergisi}, issn = {2636-8811}, eissn = {2636-8811}, address = {mediam@erciyes.edu.tr}, publisher = {Erciyes Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {2}, pages = {151 - 153}, doi = {}, title = {Dinin Medya İle İmtihanı}, key = {cite}, author = {Menekşeoğlu, Adem} }
APA Menekşeoğlu, A . (2019). Dinin Medya İle İmtihanı. Medya ve Din Araştırmaları Dergisi , 2 (1) , 151-153 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mediad/issue/46406/563078
MLA Menekşeoğlu, A . "Dinin Medya İle İmtihanı". Medya ve Din Araştırmaları Dergisi 2 (2019 ): 151-153 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/mediad/issue/46406/563078>
Chicago Menekşeoğlu, A . "Dinin Medya İle İmtihanı". Medya ve Din Araştırmaları Dergisi 2 (2019 ): 151-153
RIS TY - JOUR T1 - Dinin Medya İle İmtihanı AU - Adem Menekşeoğlu Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Medya ve Din Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 151 EP - 153 VL - 2 IS - 1 SN - 2636-8811-2636-8811 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Medya ve Din Araştırmaları Dergisi Dinin Medya İle İmtihanı %A Adem Menekşeoğlu %T Dinin Medya İle İmtihanı %D 2019 %J Medya ve Din Araştırmaları Dergisi %P 2636-8811-2636-8811 %V 2 %N 1 %R %U
ISNAD Menekşeoğlu, Adem . "Dinin Medya İle İmtihanı". Medya ve Din Araştırmaları Dergisi 2 / 1 (Haziran 2019): 151-153 .
AMA Menekşeoğlu A . Dinin Medya İle İmtihanı. MEDİAD. 2019; 2(1): 151-153.
Vancouver Menekşeoğlu A . Dinin Medya İle İmtihanı. Medya ve Din Araştırmaları Dergisi. 2019; 2(1): 153-151.