Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sanala Veda: Sosyal Medya ve Dönüşen Dindarlık

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 285 - 291, 28.12.2020

Öz

Yerli alanyazındaki medya ve din ilişkisini inceleyen akademik çalışmalar, son on yılda gözle görülür oranda artmaya başlamıştır. İnternetin yaygınlık kazanması ve dijital iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte geleneksel medya ve din ilişkisini odağa alan çalışmaların ekseninin yeni medyaya, daha özelde sosyal medyaya kaydığını söylemek mümkündür. Bu anlamda, özellikle son birkaç yılda sosyal medya ve din etkileşimine odaklanan çalışmalarda da ciddi bir artış yaşandığı görülmektedir. Sosyal medya ve din ilişkisini, dindarlığın dönüşümü üzerinden ele alan bu eser ise alandaki nitelikli ilk çalışmalardan birisi olması hasebiyle incelemeye değer görülmüştür.

Kaynakça

  • Campbell, H. A. (2013). Digital religion: Understanding religious practice in new media worlds. New York: Routledge. Dereli, M. D. (2018). Dini Kimliklerin Sosyal Medyada Akışkanlaşması: Siber-Etnografik Bir Araştırma. (Yayımlanmamış doktora tezi). Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Kitap Değerlendirmeleri
Yazarlar

Yunus Ergen 0000-0002-9906-5714

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ergen, Y. (2020). Sanala Veda: Sosyal Medya ve Dönüşen Dindarlık. Journal of Media and Religion Studies, 3(2), 285-291.

Creative Commons License MEDYA VE DİN ARAŞTIRMALARI DERGİSİ (MEDİAD) - JOURNAL OF MEDIA AND RELIGION STUDIES

This journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.