AMAÇ
Medya ve Kültür dergisi, 2021 yılında yayın hayatına başlayan, uluslararası, açık erişimli, elektronik ve hakemli bir dergidir. Haziran ve Aralık ayları olmak üzere yılda iki kez yayınlanan Medya ve Kültür dergisi kültürel çalışmalar ve iletişim alanına kuramsal, betimsel, kavramsal ve özgün araştırmalarla nitelikli bilimsel katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Disiplinlerarası özelliğiyle kültürel çalışmalar ve iletişim alanlarına ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sunmayı hedefleyen Medya ve Kültür dergisi, bu alanlarda çalışan bilim insanlarının çalışma ve araştırmalarını paylaşabilecekleri akademik bir platform sunmaktadır. Dergi bu amaçlarını gerçekleştirirken dürüstlük, şeffaflık, hesap verebilirlik ve bilim etiği ilkelerine uygun olarak hareket etmektedir.
KAPSAM
2021 yılında yayın hayatına başlayan Medya ve Kültür dergisi kültürel çalışmalar ve iletişim alanlarında özgün, nitelikli teorik ve/veya uygulamalı Türkçe ve İngilizce makalelere yer vermektedir. Medya ve Kültür Dergisi'nin, iletişim ve kültürel çalışmalarla doğrudan ilgili olan başlıca konu başlıkları aşağıda belirtilmiştir.
• Dil ve kültür
• Edebiyat eleştirisi
• İzlerkitle çalışmaları
• Gündelik hayatın toplumsal üretimi
• İdeoloji sorunu, tahakküm ve hegemonya
• Irk çalışmaları
• Toplumsal cinsiyet ve temsil
• Oryantalizm ve oksidentalizm
• Feminist teori ve kadın çalışmaları
• Film çalışmaları
• Gençlik alt kültürleri
• Postkolonyal teori
• Eleştirel Teori
• Medya teorileri
• Popüler kültür
• Siyasal Kültür
• Stratejik Kültür
• Postyapısalcılık
• Maduniyet çalışmaları
• Küreselleşme ve kültür
• Uluslararası iletişim ve küreselleşme
• Dijital kültür
• Kültürlerarası iletişim
• Yeni medya çalışmaları
• Siyaset ve sınıf
• Göç çalışmaları
• Kimlik
Bu dergi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.