Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Video Oyunlarındaki Arayüz Tasarımının Oyun Afişi Üzerindeki Yansımaları

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 208 - 237, 29.12.2022

Öz

Bu çalışmada popüler ve başarılı video oyunlarının arayüz ve afiş tasarımları arasındaki bağın ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Arayüzler oyunun oynanabilmesi ve oyuncu ile bağ kurmayı sağladığı için çok önemlidir. Afiş tasarımları ise oyunun görsel çıktısıdır ve hedef kitleyi etkileyen bir iletişim aracı olarak kullanılırlar. Arayüz ve afiş tasarımları oyunun görsel tasarım kimliğini nitelediği için ortak amaçları vardır. Her ikisi de nitelediği video oyununun görsel iletişimini tasarlar ve bu yüzden aralarında tasarımsal olarak bağ bulunmaktadır. Görsel iletişim tasarımındaki bu bağın ortaya çıkarılması hem video oyunu sektörünün tasarım potansiyelinin anlaşılması hem de arayüz ve afiş tasarımın nasıl birlikte ele alındığının kavranması açısından önemlidir. Bu bağlamda biçimin ve işlevin nasıl birlikte ele alındığı da kıymetli olmaktadır. Bu bağın ortaya çıkarılması için Steam platformunda en az elli bin yorum alan beş video oyunu amaçsal örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Seçilen oyunların arayüz ve afiş tasarımları analiz edilmiştir. Oyunlar, içerik analizi tekniği ile yaklaşım, tipografi, renk, imge ve düzen unsurları altında incelenmiştir. Araştırma kapsamında video oyunlarının görsel iletişimi tasarlama potansiyeli ortaya çıkarılmıştır. Araştırma sonucunda video oyunlarının arayüz ve afiş tasarımları arasında ilişkisel ve görsel bağ olduğu, başarılı ve estetik görsel iletişim tasarımlarının standartlaştığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Ahl, D. H., Reid-Green, K. S. & Zobrist, A. L. (2003). Computer games. In: Ralston, A. Edwin D. R. & Hemmendinger, D. (Eds.). Encyclopedia of Computer Science. Fourth Edition. (357-368) New York: Wiley. John Wiley and Sons Ltd., GBR.
  • Akyol, G. (2014). Mobil uygulama arayüzlerinin incelenmesi üzerine bir çalışma. International Symposium of Innovative Technologies in Engineering and Science 2014, Karabuk.
  • Artan, H. İ. & Uçar, F. (2018). Kaligrafi ve tipografinin afiş sanatına yansımaları. Akademik Sanat, 3 (6), 10-27. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akademiksanat/issue/42391/435333
  • Aytaş, G. & Uysal, B. (2017). Oyun kavramı ve sınıflandırılmasına yönelik bir değerlendirme. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 675-690.
  • Sucu, A. (2011). Global markaların advergame tasarımı ve kültür ilişkisi. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, (24), 32-41.
  • Bedi, V. & Varga, M. (2018). Visual perception and attitudes of students toward the role and importance of photography–studentsʹ creative and artistic photographic works through project‐based learning. Media Dialogues Journal for Research of The Media and Society, 30(11), 5-17.
  • Ceylan, C. (2020). Sosyal medya tasarımı ve ihtiyaç. İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 6(11), 43-52.
  • Childs, C. (1999). The Impact of graphic design on the target audience: Designing an effective social marketing campaign. (Thesis, Rochester Institute of Technology). Retrieved from https://scholarworks.rit.edu/theses/6184
  • History., (2017, 1 Eylül), Video Game History., History. https://www.history.com/topics/inventions/history-of-video-games adresinden erişildi.
  • Gomes, R. (2005). The design of narrative as an immersive simulation. Digital Games Research Association Conference, São Paulo.
  • Gümüştekin, N. (2013). Rengin bir grafik tasarım ürünü olarak afişe katkısı: Tarihsel bir inceleme. Yedi, (9), 35-50. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/yedi/issue/21842/234838
  • İlbars, E. (2019). Hareketli grafik tasarımda minimalizm. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul). Adresinden erişildi https://hdl.handle.net/11729/1554
  • IMDB (2015a) [Resim]. Batman: Arkham Knight. IMDB. https://www.imdb.com/title/tt3554580/mediaviewer/rm1849236225/?ref_=tt_ov_i adresinden erişildi.
  • IMDB (2020a) [Resim]. Cyberpunk 2077. IMDB. https://www.imdb.com/title/tt3810192/mediaviewer/rm3459643137/?ref_=tt_ov_i adresinden erişildi.
  • IMDB (2019a) [Resim]. Devil May Cry 5. IMDB. https://www.imdb.com/title/tt8651604/mediaviewer/rm754940160/?ref_=tt_ov_i adresinden erişildi.
  • IMDB (2018a) [Resim]. Battlefield 5. IMDB. https://www.imdb.com/title/tt9053434/mediaviewer/rm3776085760/?ref_=tt_ov_i adresinden erişildi.
  • Interface In Game. (2015a) [Resim]. Batman: Arkham Knight. Interface In Game. https://interfaceingame.com/screenshots/batman-arkham-knight-main-menu/ adresinden erişildi.
  • Interface In Game (2015b) [Resim]. Batman: Arkham Knight. Interface In Game. https://interfaceingame.com/screenshots/batman-arkham-knight-tutorial/ adresinden erişildi.
  • Interface In Game. (2020a) [Resim]. Cyberpunk 2077. Interface In Game. https://interfaceingame.com/screenshots/cyberpunk-2077-main-menu/ adresinden erişildi.
  • Interface In Game. (2020b) [Resim]. Cyberpunk 2077. Interface In Game. https://interfaceingame.com/screenshots/cyberpunk-2077-take-item/ adresinden erişildi.
  • Interface In Game. (2018a) [Resim]. Detroit: Become Human. Interface In Game. https://interfaceingame.com/screenshots/detroit-become-human-main-menu/ adresinden erişildi.
  • Interface In Game. (2018b) [Resim]. Detroit: Become Human. Interface In Game. https://interfaceingame.com/screenshots/detroit-become-human-objectives/ adresinden erişildi.
  • Interface In Game. (2019b) [Resim]. Devil May Cry 5. Interface In Game. https://interfaceingame.com/screenshots/devil-may-cry-5-in-game/
  • Interface In Game. (2019a) [Resim]. Devil May Cry 5. Interface In Game. https://interfaceingame.com/screenshots/devil-may-cry-5-main-menu/
  • Jackfrags. (18 October 2018b) Battlefield 5 Single Player Gameplay and Impressions. (2018b) [Video dosyası]. Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=HtwFf2g8Eug adresinden erişildi.
  • Jackfrags. (13 November 2018a) This doesn't make much sense Battlefield 5. [Video dosyası]. https://www.youtube.com/watch?v=aNMybTNl8Vk adresinden erişildi.
  • Kalp, B. (2012, 16 April), The Lost Founder of Baseball Video Games. Grantland. https://grantland.com/features/john-burgeson-ibm-computer-start-baseball-video-games/ adresinden erişildi.
  • Kara, U. Y. (2018). Video oyunlarında zaman ve mekân: Bir taslak. Moment Dergi, 5(1), 31-56. doi:10.17572/mj2018.1.3156
  • Keş, Y. & Kara, M. (2015). Mobil oyun geliştirme sürecinde arayüz tasarımı. Yıldız Journal of Art and Design, 2(2), 18-26.
  • Kepenek, E. B. (2020). Türkiye dijital oyun sektöründe nitelikli işgücü sorunsalı: Sosyo-Ekonomik bir bakış. Politik Ekonomik Kuram, 4 (2), 296-309. doi:10.30586/pek.808117
  • Kimball, R. & Harslem, B. V. E. (1982). Designing the star user interface. Byte, 7, 242-282.
  • Kirriemuir, J. (2002). Video gaming, education and digital learning technologies. D-lib Magazine, 8(2), DOI:10.1045/february2002-kirriemuir
  • Komsi, J. (2021). The psychological effects of video games: How game design influences players and buyer decisions. (Bachelor’s thesis, Hämeen Ammattıkorkeakoulu Häme University Of Applied Sciences). Retrieved from https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060414406
  • Kurtz, T. E. (1978). Basic. In History of programming languages, Association for Computing Machinery, (pp. 515-537). Retrieved from https://doi.org/10.1145/800025.1198404
  • Llanos, S. C. & Jørgensen, K. (2011, September). Do players prefer integrated user interfaces? A qualitative study of game UI design issues. In Proceedings of Digital Games Research Association 2011 Conference: Think Design Play, Hilversum.
  • Lehimler, Z. (2019). Afiş tasarımında ön-arka plan ilişkisi. Asos Journal Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 7(89), 204-218.
  • Lehimler, Z. (2019). Afiş tasarımında boşluk kullanımı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(1), 407-417.
  • Malinauskas, J. (2018). Evolution of Gestalt principles in contemporary graphic design. In 9th International Symposium on Graphic Engineering and Design. Retrieved from https://doi.org/10.24867/GRID-2018-p63
  • Maosheng, H. (2017). Research on the construction of visual aesthetic factors in graphic design. International Conference on Humanities, Arts and Language, Yinchuan, China.
  • Mazumder, F. K. & Das, U. K. (2014). Usability guidelines for usable user interface. International Journal of Research in Engineering and Technology, 3(9), 79-82.
  • Menon, L. (2015). History first-hand: Memory, the player and the video game narrative in the Assassin’s Creed games. Rupkatha Journal on Interdisciplinary Studies in Humanities, 7(1), 108-113.
  • Norman, J. (t.y.). Nımatron: An early electromechanical machine to play the game of nim. History of Information. https://www.historyofinformation.com/detail.php?entryid=4472 adresinden erişildi.
  • Özkeçeci, M. S. & Sevindik, O. Teknikten estetiğe geçiş: oyun tasarımcısının oluşumu ve gelişimi. Uluslararası Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Sanat, 2(2), 141-153.
  • Özpolat, K. & Haşıloğlu, M. F. (2019). “Görsel kimlik” ve “marka tasarımı” kavramlarına ilişkin grafik tasarım bölümü öğrencilerinin metaforik algıları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29(2), 191-201. doi:10.18069/firatsbed.561267
  • Pearson, E. & Bailey, C. (2007). Evaluating the potential of the Nintendo Wii to support disabled students in education. In ICT: Providing choices for learners and learning. Proceedings ascilite Singapore 2007. http://www.ascilite.org.au/conferences/singapore07/procs/pearson-poster.pdf
  • Playstation (2018a) [Resim]. Detroit: Become Human. Playstation. https://image.api.playstation.com/vulcan/img/rnd/202010/2119/W83G1nGF7wGs2J7Cq3LhpwwI.png adresinden erişildi.
  • Tootoonchi, N. (2011). System of visual organization in graphic design. Proceedings of Bridges 2011: Mathematics, Music, Art, Architecture, Culture, Towson, 485-488. Retrieved from http://archive.bridgesmathart.org/2011/bridges2011-485.html
  • Yalur, R. (2021). Grafik tasarımda renklerle düşünme. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 10(79), 478-493. Yiğiter, U. & Tatar, E. Mimarlık ve medya etkileşiminde oyun tasarımı. GSI Journals Serie C: Advancements in Information Sciences and Technologies. 2(1),1-22. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/aist/issue/47914/583548
  • Zhong, W. (2015, July). Computer digital color technology in the application of graphic design. First International Conference on Information Sciences, Machinery, Materials and Energy, Chongqing, China. Atlantis Press, Paris, France.
  • Zhu, Y. (2019, August). Analysis of "white space" in modern graphic design. 5th International Conference on Arts, Design and Contemporary Education, Chengdu, 153-156.
  • Wikipedia. (2022, 17 Kasım) Space Invaders. Wikipedia http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Space_ Invaders adresinden erişildi.
  • Wikipedia. (2022, 31 Temmuz) Intellivision. Wikipedia. https://en.wikipedia.org/wiki/Intellivision adresinden erişildi.

Reflections of Video Games Interface Design on Game Posters

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 208 - 237, 29.12.2022

Öz

This study aims to reveal the link between the interface and poster designs of popular and successful video games. Interfaces are very important because they enable the game to be played and to connect with the player. Poster designs are the visual output of the game and are used as a communication tool that affects the target audience. Interface and poster designs have common purposes as they characterize the visual design identity of the game. They both design the visual communication of the video game that they characterize, and therefore there is a design connection between them. Revealing this connection in visual communication design is important both for understanding the design potential of the video game industry and for understanding how interface and poster design are handled together. In this context, it is also significant how form and function are dealt with together. In order to reveal this connection, five video games with at least fifty thousand comments on the Steam platform were selected through purposive sampling. The interface and poster designs of the selected games were analyzed. The games were examined under the elements of approach, typography, color, image and layout with the content analysis technique. Within the scope of the research, the potential of video games to design visual communication was revealed. As a result of the research, it was concluded that there is a relational and visual connection between the interface and poster designs of video games, and that successful and aesthetic visual communication designs have become standardized.

Kaynakça

  • Ahl, D. H., Reid-Green, K. S. & Zobrist, A. L. (2003). Computer games. In: Ralston, A. Edwin D. R. & Hemmendinger, D. (Eds.). Encyclopedia of Computer Science. Fourth Edition. (357-368) New York: Wiley. John Wiley and Sons Ltd., GBR.
  • Akyol, G. (2014). Mobil uygulama arayüzlerinin incelenmesi üzerine bir çalışma. International Symposium of Innovative Technologies in Engineering and Science 2014, Karabuk.
  • Artan, H. İ. & Uçar, F. (2018). Kaligrafi ve tipografinin afiş sanatına yansımaları. Akademik Sanat, 3 (6), 10-27. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akademiksanat/issue/42391/435333
  • Aytaş, G. & Uysal, B. (2017). Oyun kavramı ve sınıflandırılmasına yönelik bir değerlendirme. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 675-690.
  • Sucu, A. (2011). Global markaların advergame tasarımı ve kültür ilişkisi. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, (24), 32-41.
  • Bedi, V. & Varga, M. (2018). Visual perception and attitudes of students toward the role and importance of photography–studentsʹ creative and artistic photographic works through project‐based learning. Media Dialogues Journal for Research of The Media and Society, 30(11), 5-17.
  • Ceylan, C. (2020). Sosyal medya tasarımı ve ihtiyaç. İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 6(11), 43-52.
  • Childs, C. (1999). The Impact of graphic design on the target audience: Designing an effective social marketing campaign. (Thesis, Rochester Institute of Technology). Retrieved from https://scholarworks.rit.edu/theses/6184
  • History., (2017, 1 Eylül), Video Game History., History. https://www.history.com/topics/inventions/history-of-video-games adresinden erişildi.
  • Gomes, R. (2005). The design of narrative as an immersive simulation. Digital Games Research Association Conference, São Paulo.
  • Gümüştekin, N. (2013). Rengin bir grafik tasarım ürünü olarak afişe katkısı: Tarihsel bir inceleme. Yedi, (9), 35-50. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/yedi/issue/21842/234838
  • İlbars, E. (2019). Hareketli grafik tasarımda minimalizm. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul). Adresinden erişildi https://hdl.handle.net/11729/1554
  • IMDB (2015a) [Resim]. Batman: Arkham Knight. IMDB. https://www.imdb.com/title/tt3554580/mediaviewer/rm1849236225/?ref_=tt_ov_i adresinden erişildi.
  • IMDB (2020a) [Resim]. Cyberpunk 2077. IMDB. https://www.imdb.com/title/tt3810192/mediaviewer/rm3459643137/?ref_=tt_ov_i adresinden erişildi.
  • IMDB (2019a) [Resim]. Devil May Cry 5. IMDB. https://www.imdb.com/title/tt8651604/mediaviewer/rm754940160/?ref_=tt_ov_i adresinden erişildi.
  • IMDB (2018a) [Resim]. Battlefield 5. IMDB. https://www.imdb.com/title/tt9053434/mediaviewer/rm3776085760/?ref_=tt_ov_i adresinden erişildi.
  • Interface In Game. (2015a) [Resim]. Batman: Arkham Knight. Interface In Game. https://interfaceingame.com/screenshots/batman-arkham-knight-main-menu/ adresinden erişildi.
  • Interface In Game (2015b) [Resim]. Batman: Arkham Knight. Interface In Game. https://interfaceingame.com/screenshots/batman-arkham-knight-tutorial/ adresinden erişildi.
  • Interface In Game. (2020a) [Resim]. Cyberpunk 2077. Interface In Game. https://interfaceingame.com/screenshots/cyberpunk-2077-main-menu/ adresinden erişildi.
  • Interface In Game. (2020b) [Resim]. Cyberpunk 2077. Interface In Game. https://interfaceingame.com/screenshots/cyberpunk-2077-take-item/ adresinden erişildi.
  • Interface In Game. (2018a) [Resim]. Detroit: Become Human. Interface In Game. https://interfaceingame.com/screenshots/detroit-become-human-main-menu/ adresinden erişildi.
  • Interface In Game. (2018b) [Resim]. Detroit: Become Human. Interface In Game. https://interfaceingame.com/screenshots/detroit-become-human-objectives/ adresinden erişildi.
  • Interface In Game. (2019b) [Resim]. Devil May Cry 5. Interface In Game. https://interfaceingame.com/screenshots/devil-may-cry-5-in-game/
  • Interface In Game. (2019a) [Resim]. Devil May Cry 5. Interface In Game. https://interfaceingame.com/screenshots/devil-may-cry-5-main-menu/
  • Jackfrags. (18 October 2018b) Battlefield 5 Single Player Gameplay and Impressions. (2018b) [Video dosyası]. Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=HtwFf2g8Eug adresinden erişildi.
  • Jackfrags. (13 November 2018a) This doesn't make much sense Battlefield 5. [Video dosyası]. https://www.youtube.com/watch?v=aNMybTNl8Vk adresinden erişildi.
  • Kalp, B. (2012, 16 April), The Lost Founder of Baseball Video Games. Grantland. https://grantland.com/features/john-burgeson-ibm-computer-start-baseball-video-games/ adresinden erişildi.
  • Kara, U. Y. (2018). Video oyunlarında zaman ve mekân: Bir taslak. Moment Dergi, 5(1), 31-56. doi:10.17572/mj2018.1.3156
  • Keş, Y. & Kara, M. (2015). Mobil oyun geliştirme sürecinde arayüz tasarımı. Yıldız Journal of Art and Design, 2(2), 18-26.
  • Kepenek, E. B. (2020). Türkiye dijital oyun sektöründe nitelikli işgücü sorunsalı: Sosyo-Ekonomik bir bakış. Politik Ekonomik Kuram, 4 (2), 296-309. doi:10.30586/pek.808117
  • Kimball, R. & Harslem, B. V. E. (1982). Designing the star user interface. Byte, 7, 242-282.
  • Kirriemuir, J. (2002). Video gaming, education and digital learning technologies. D-lib Magazine, 8(2), DOI:10.1045/february2002-kirriemuir
  • Komsi, J. (2021). The psychological effects of video games: How game design influences players and buyer decisions. (Bachelor’s thesis, Hämeen Ammattıkorkeakoulu Häme University Of Applied Sciences). Retrieved from https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060414406
  • Kurtz, T. E. (1978). Basic. In History of programming languages, Association for Computing Machinery, (pp. 515-537). Retrieved from https://doi.org/10.1145/800025.1198404
  • Llanos, S. C. & Jørgensen, K. (2011, September). Do players prefer integrated user interfaces? A qualitative study of game UI design issues. In Proceedings of Digital Games Research Association 2011 Conference: Think Design Play, Hilversum.
  • Lehimler, Z. (2019). Afiş tasarımında ön-arka plan ilişkisi. Asos Journal Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 7(89), 204-218.
  • Lehimler, Z. (2019). Afiş tasarımında boşluk kullanımı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(1), 407-417.
  • Malinauskas, J. (2018). Evolution of Gestalt principles in contemporary graphic design. In 9th International Symposium on Graphic Engineering and Design. Retrieved from https://doi.org/10.24867/GRID-2018-p63
  • Maosheng, H. (2017). Research on the construction of visual aesthetic factors in graphic design. International Conference on Humanities, Arts and Language, Yinchuan, China.
  • Mazumder, F. K. & Das, U. K. (2014). Usability guidelines for usable user interface. International Journal of Research in Engineering and Technology, 3(9), 79-82.
  • Menon, L. (2015). History first-hand: Memory, the player and the video game narrative in the Assassin’s Creed games. Rupkatha Journal on Interdisciplinary Studies in Humanities, 7(1), 108-113.
  • Norman, J. (t.y.). Nımatron: An early electromechanical machine to play the game of nim. History of Information. https://www.historyofinformation.com/detail.php?entryid=4472 adresinden erişildi.
  • Özkeçeci, M. S. & Sevindik, O. Teknikten estetiğe geçiş: oyun tasarımcısının oluşumu ve gelişimi. Uluslararası Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Sanat, 2(2), 141-153.
  • Özpolat, K. & Haşıloğlu, M. F. (2019). “Görsel kimlik” ve “marka tasarımı” kavramlarına ilişkin grafik tasarım bölümü öğrencilerinin metaforik algıları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29(2), 191-201. doi:10.18069/firatsbed.561267
  • Pearson, E. & Bailey, C. (2007). Evaluating the potential of the Nintendo Wii to support disabled students in education. In ICT: Providing choices for learners and learning. Proceedings ascilite Singapore 2007. http://www.ascilite.org.au/conferences/singapore07/procs/pearson-poster.pdf
  • Playstation (2018a) [Resim]. Detroit: Become Human. Playstation. https://image.api.playstation.com/vulcan/img/rnd/202010/2119/W83G1nGF7wGs2J7Cq3LhpwwI.png adresinden erişildi.
  • Tootoonchi, N. (2011). System of visual organization in graphic design. Proceedings of Bridges 2011: Mathematics, Music, Art, Architecture, Culture, Towson, 485-488. Retrieved from http://archive.bridgesmathart.org/2011/bridges2011-485.html
  • Yalur, R. (2021). Grafik tasarımda renklerle düşünme. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 10(79), 478-493. Yiğiter, U. & Tatar, E. Mimarlık ve medya etkileşiminde oyun tasarımı. GSI Journals Serie C: Advancements in Information Sciences and Technologies. 2(1),1-22. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/aist/issue/47914/583548
  • Zhong, W. (2015, July). Computer digital color technology in the application of graphic design. First International Conference on Information Sciences, Machinery, Materials and Energy, Chongqing, China. Atlantis Press, Paris, France.
  • Zhu, Y. (2019, August). Analysis of "white space" in modern graphic design. 5th International Conference on Arts, Design and Contemporary Education, Chengdu, 153-156.
  • Wikipedia. (2022, 17 Kasım) Space Invaders. Wikipedia http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Space_ Invaders adresinden erişildi.
  • Wikipedia. (2022, 31 Temmuz) Intellivision. Wikipedia. https://en.wikipedia.org/wiki/Intellivision adresinden erişildi.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kültürel çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hüdaver Altıntuğlu 0000-0003-2161-7491

Erken Görünüm Tarihi 21 Kasım 2022
Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 10 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altıntuğlu, H. (2022). Video Oyunlarındaki Arayüz Tasarımının Oyun Afişi Üzerindeki Yansımaları. Medya Ve Kültür, 2(2), 208-237.