Çalışmanın amacı, Türk ve yabancı öğrencilerinin sosyal görünüş kaygı düzeylerini değerlendirmektir. Araştırmanın
örneklemini, İstanbul il sınırları içinde bulunan çeşitli devlet ve vakıf üniversitelerinde öğrenim gören 53 hazırlık,
264 lisans ve 105 lisansüstü olmak üzere 258 Türk ve 164 yabancı toplam 422 öğrenci oluşturmaktadır. Karşılaştırma
yoluyla ilişkisel tarama modeli kullanılan bu çalışmada, Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği (Doğan, 2010) uygulanarak
demografik sorularla birlikte İstanbul ilinde öğrenim gören Türk ve yabancı öğrenciler değerlendirilmiştir. İlk
olarak, Türk ve yabancı öğrencilerin sosyal görünüş kaygı düzeyleri Bağımsız Örneklem T-Testi ile incelenmiştir.
Daha sonra sosyal görünüş kaygısı, cinsiyet, yaş, sınıf, üniversiteye gelene kadar hayatın büyük bir bölümünün
geçirildiği yer, algılanan akademik başarı durumu ve aylık gelir değişkenlerine göre Bağımsız Örneklem T-Testi ve
Tek-Yönlü ANOVA testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, sosyal görünüş kaygısı bakımından
İstanbul ilinde öğrenim gören Türk ve yabancı öğrenciler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu
anlaşılmıştır. Türk öğrencilerin sosyal görünüş kaygı düzeyleri yabancı öğrencilerden daha yüksek çıkmıştır. Diğer
yandan, bütün öğrenciler için yapılan testlerde sosyal görünüş kaygısıyla cinsiyet, yaş ve sınıf değişkeni arasında
anlamlı bir farklılığın olmadığı, ancak akademik ortalama, hayatın büyük bir bölümünün geçirildiği yer ve aylık
gelir değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |