Anadolu Liseleri’nde Almancanın yabancı dil olarak öğretiminde bazı sorunlarla
karşılaşılmaktadır. Bu sorunların başında araç-gereç sıkıntısı gelmektedir. Almanca derslerinde
öğrencilerin yoğun dilbilgisi yerine kullanabilecekleri ölçüde öğretmek ve ardından bunları
kullanabilecekleri bir ortam oluşturmak gerekmektedir. Bu çalışma, Anadolu Liselerinde okuyan
öğrencilerin ikinci yabancı dil olan Almanca derslerinde şiirin kullanılmasının ardından öğrencilerin
yapılan uygulamaya ilişkin görüşlerini ele almaktadır. Nitel araştırma geleneği içinde yürütülen bu
araştırmada veri toplama aracı; araştırmacı tarafından geliştirilen öğrencilerin Almanca derslerini şiir
kullanılarak işlemeye yönelik yönteme dair görüşlerini ifade edebilecekleri açık uçlu soruların
bulunduğu formlar kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubu; Ceyhan Biliciler Anadolu Otelcilik
ve Turizm Meslek Lisesi’nde öğrenim gören 200 öğrenciden oluşmaktadır. Haftada 2 saat olan
Almanca dersleri önce kitaptan işlenmiş daha sonra da şiir kullanılarak gramer, kelime, okuma,
yazma, anlama ve konuşma etkinlikleri yapılmıştır. Daha sonra öğrencilerin yöntemle ilgili
düşünceleri alınarak analiz edilmiştir. Bu çalışmaya katılan öğrencilerin hemen hemen tamamı şiirin
Almanca öğretiminde kullanılmasını yararlı ve olumlu bulmaktadırlar. Öğrenciler, bu uygulamanın
motivasyon sağlamada, dersi eğlenceli hale getirme konusunda, kelime ve dilbilgisi konularının
öğretiminde çok etkili olduğu konusunda ifadelerde bulunmuşlardır.
Anahtar kelimeler: Anadolu Liselerinde Almanca, şiir, öğrenci görüşleri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Kasım 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.