Son yıllardaki hızlı sosyal, kültürel, ekonomik ve politik değişimlere bağlı olarak
üniversite Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) merkezlerinin rol ve işlevlerinde de
önemli değişiklikler meydana gelmektedir. Dolayısıyla, geçmişten günümüze akademik ve
kariyer gelişimi konusundaki geleneksel temel rollerinin yanı sıra son yıllardaki üniversite
öğrencilerinin kişisel ve sosyal problemlerindeki değişiklikler ve artışlara bağlı olarak
üniversite PDR merkezlerinin rol ve işlevlerinin yeniden değerlendirilmesi önem arz
etmektedir. Bu bilgiler ışığında, özellikle Türkiye’deki üniversite PDR merkezlerinin rol ve
işlevlerinin etkinleştirilmesinde yarar sağlayacağı düşünülen bu derleme çalışmasının
amacı, tarihsel gelişim süreciyle birlikte ortaya çıkan ortak temalar doğrultusunda,
günümüz üniversite PDR merkezlerinin rol ve işlevlerine yönelik son gelişmeler üzerine bir
değerlendirme yapmak ve Uluslararası Psikolojik Danışma Hizmetleri Derneğinin (IACS)
akreditasyon standartları temelinde varolan sınırlılıklar ile çözüm önerilerini ortaya
koymaktır.
Üniversite PDR merkezleri yükseköğrenimde psikolojik danışma ve rehberlik akreditasyon standartları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.