Bu çalışmanın amacı, ilköğretim sınıf ve branş öğretmenlerinin sınıf içi istenmeyen öğrencidavranışlarının görülme sıklığına ilişkin görüşlerini ve bu görüşlerin cinsiyet, yaş ve mezun olunan okultürü değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını karşılaştırmalı olarak incelemektir. Bu araştırmanınçalışma grubunu, Mersin İl Merkezi’nde bulunan 15 farklı ilköğretim okulundan toplam 499 ilköğretimöğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubunda yer alan öğretmenlere, araştırmacılar tarafından geliştirilen“İlköğretim Okulu İstenmeyen Öğrenci Davranışları Anketi” ve “Kişisel Bilgi Formu” uygulanmıştır.İlköğretim okullarında çalışan sınıf ve branş öğretmenlerinin görüşlerinin cinsiyetlerine göre farklılaşıpfarklılaşmadığını test etmek için t testi, yaş ve mezun olunan okul türü değişkenlerine göre farklılaşıpfarklılaşmadığını test etmek için ise Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Bulgular; ilköğretim sınıfve branş öğretmenlerinin sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışlarının görülme sıklığına ilişkin görüşlerinincinsiyet, yaş, mezun olunan okul türü değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir biçimdefarklılaşma olduğunu göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.