Bu araştırmanın amacı, kaynaştırma uygulamaları sürecinde ilköğretim sınıf öğretmenlerininkarşılaştıkları sorunlarına ilişkin görüş ve önerilerinin belirlenmesidir. Araştırmanın katılımcıları, İstanbul iliMaltepe ilçesinde bulunan beş ilköğretim okulunda görev yapan 19 sınıf öğretmenidir. Aynı zamanda bütünkatılımcılar, şçşnde kaynaştırma öğrencileri bulunan 1. kademede öğretim yapmaktadırlar. Araştırma verileri,nitel araştırma yöntemlerinden yarı–yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırmadan eldeedilen veriler, betimsel olarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak, ilköğretim okullarında kaynaştırmauygulamalarında sınıf öğretmenlerinin isteklerinin göz ardı edildiği, kaynaştırma uygulamalarının uygunolmayan fiziksel şartlarda gerçekleştirildiği, sınıf öğretmenlerinin sorunlarının çözümünde okuldaki diğerpersonelden yardım almasına karşın yapılan yardımlarım yeterli ve işlevsel olmadığı belirlenmiştir. Araştırmabulguları dikkate alındığında, başta sınıf öğretmenleri olmak üzere tüm okul personelinin kaynaştırmauygulamaları konusunda bilinçlendirilmesi önerilebilir.
Kaynaştırma Sınıf öğretmenleri Yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 8 Sayı: 1 |
The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.