An Investigation of Teachers’ Difficulties in Students’ Acquisitions of Values in Social Studies Lesson in terms of Various Variables. The purpose of this study is to investigate teachers’ difficulties in students’ acquisitions of values in social studies lesson in terms of various variables. The sample of the study consists of 145 primary school teachers working in Adana city during 2010-2011 academic years. Two questionnaires developed by researchers separately for the teachers of fifth and seventh grades were used. At the end of the study, it is determined that among the teachers of fifth grade, females and those who have seniority of between 1-10 years have more difficulties, but no significant difference is found in terms of whether they work in central or village schools; among the seventh grades, teachers working in villages have more difficulties than those of who work in central schools, but no significant difference is found in terms of genders and seniorities; among both fifth and seventh grades, the teachers graduated from faculty of education have more difficulties.
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim sosyal bilgiler dersinde yer alan değerlerin kazandırılmasında öğretmenlerin güçlük yaşama durumlarını çeşitli değişkenlere göre değerlendirmektir. Çalışmanın örneklemini 296 ilköğretim öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada araştırmacılar tarafından geliştirilen, dördüncü, beşinci, altıncı ve yedinci sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersinde değerlerin kazandırılmasında yaşadıkları güçlükleri belirlemeye yönelik olarak her sınıf düzeyi için ayrı geliştirilmiş dört anket kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda, 21 yıl ve üstü kıdeme sahip öğretmenlerin değerleri kazandırmada daha az güçlük yaşadıkları; eğitim fakültesi mezunu öğretmenlerin diğer fakülte mezunlarına kıyasla, sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf öğretmenlerine kıyasla, altıncı ve yedinci sınıf öğretmenlerinin ise dördüncü sınıf öğretmenlerine kıyasla daha çok güçlük yaşadıkları; ancak öğretmenlerin değerleri kazandırmada güçlük yaşama durumlarının cinsiyetlerine ve merkezde ya da köyde çalışmalarına göre değişmediği belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.