An Assessment of Elementary School Teachers’ Approaches and Practices regarding the Constructivist Program Based on the Views of Educational Inspectors. Beginning with 2005-2006 academic year, educational programs have been restructured and prepared in line with learner-centered instruction. After a one-year pilot study, various evaluation studies have sometimes been carried out to test whether the program functions well or not. Such studies have been carried out on the program, but teachers’ style; that is, how teachers put the program into practice isn’t assessed. The purpose of the present study is to evaluate how teachers view the program and their implementational skills according to the views of educational inspectors in charge of inspecting and guiding teachers on a periodical basis (provincial educational inspectors). The findings of the study indicate that most of the elementary school teachers had a negative attitude towards the program; less experience teachers implemented the program better; the most significant problem that teachers encountered during implementation of the program was the lack of enough equipment; elementary school teachers were not efficient in implementing the program, and the greatest problem in teachers was their inability to appreciate the program fully and the lack of in-service training opportunities.
Constructivist learning elementary school teacher inspectors educational program.
Özet: 2005-2006 öğretim yılından itibaren eğitim programları yeniden düzenlenerek programlar öğrenci merkezli bir eğitim anlayışına göre düzenlenmiştir. Bir yılık bir pilot uygulamadan sonra birlikte tüm ülkede uygulanmaya başlanan programın işlerliğinin değerlendirilme çalışmaları da zaman zaman yapılan çalışmalarla ortaya konmaya çalışılmaktadır. Bu çalışmalar daha çok programa yönelik olarak yapılmakta programın uygulayıcısı olan öğretmenlerin programı uygulama biçimlerinin değerlendirilmediği görülmektedir. Yapılan bu çalışmada öğretmenlere bu konuda rehberlik eden ve periyodik olarak onları denetleyen eğitim müfettişlerinin (il eğitim denetmenleri) görüşlerine sınıf öğretmenlerinin programa ilişkin yaklaşım ve uygulamalarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Yapılan çalışma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin çoğunluğunun programa ilişkin yaklaşımlarının olumsuz olduğu, mesleğinde yeni olan öğretmenlerin programı daha iyi uyguladığı, programın uygulanmasında öğretmenlerin karşılaştığı en önemli sorunun araç-gereç eksikliği olduğu, sınıf öğretmenlerinin programı etkili bir şekilde uygulamada yetersiz kaldıkları ve öğretmenlerdeki en büyük eksikliğin programın henüz öğretmenlerce yeterince anlaşılamamış olması ve hizmet içi eğitim eksikliklerinin olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Anahtar kelimeler: Yapılandırmacı öğrenme, Sınıf öğretmeni, Eğitim Müfettişi (İl Eğitim Denetmeni), Eğitim Programı.
Yapılandırmacı öğrenme sınıf öğretmeni eğitim müfettişi (İl Eğitim Denetmeni) eğitim programı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.