The aim of this study was to examine the role of counting principles in the acquisition of counting skill in preschool children. For this purpose, children’s judgment of acceptability of a counting activity in one’s application of counting principles in sequences of familiar (English) and unfamiliar (Turkish) count words were assessed. Data showed that children easily recognized the violation of one or more counting principles both in sequences of English and Turkish count words, implying that children have the understanding of counting principles. The sessions on counting in Turkish make it very likely that the children were responding to violations of rules rather than merely violation of well-learning of count words. These results give additional support to the assumption that there are innate counting principles that rule young children’s counting
counting principles error-detection task mathematical development
Okul Öncesi Çocuklarda Sayma Becerisinin Edinilmesinde Sayma İlkeleri Bilgilerinin Rolü. Bu çalışmanın amacı, ilkokul öncesi yaştaki çocuklarda sayma becerisinin edinilmesinde sayma ilkelerinin rolünü incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, bir grup okul öncesi çocukların videodan izledikleri bir aktör çocuğun hem anadilinde (İngilizce) hem de bilmedikleri bir yabancı dilde (Türkçe) yaptığı sayma serilerinin kabul edilir olup olmadığı hakkındaki yargıları değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler çocukların kolaylıkla hem İngilizce hem de Türkçe serilerinde hatalı uygulanan bir veya birden fazla sayma ilkelerini tespit edebildiğini göstermiştir. Türkçe sayma serilerinde elde edilen bulgular bize çocukların büyük bir olasılıkla ezberledikleri sayı sözcük dizilerindeki hatalardan çok, sayma etkinliği sırasında yapılan kural ihlallerine tepki verdiğini göstermektedir. Bu sonuç erken yaştaki çocukların sayma etkinliklerine rehberlik eden doğuştan getirdikleri örtük “sayma ilkelerine” sahip olduklarına ilişkin görüşleri destekler yönündedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.