Eğitim yönetimi alanında örgütsel değişim ile ilgili alanyazın incelendiğinde, okullardaki
değişim sürecinde örgüt kültürü ve örgütsel öğrenme kavramları ile bu kavramların karşılıklı
etkileşimlerinin göz önünde bulundurulmasının, okulları daha etkili örgütler haline getirme
konusunda önemli bir önkoşul olarak değerlendirildiği görülmektedir. Bu bakış açısıyla, bu çalışmada
eğitim planlamacıları ve yöneticilerinin örgütsel değişim sürecinde örgüt kültürü ve örgütsel öğrenme
kavramlarının önemine dikkatlerini çekmek ve bu konuda temel bir bakış açısı oluşturmak
hedeflenmiştir. Bu amaçla, bu çalışmada örgüt kültürünün temel öğeleri olan artifaktlar, değerler ve
inançlar ve temel sayıtlılar ile örgütsel öğrenmenin düzeyleri olan tek, çift ve üç döngülü öğrenme,
örgütsel değişimin türleri olan birinci, ikinci ve üçüncü basamak değişim ile karşılıklı olarak
ilişkilenmeleri incelenmiştir.
Anahtar kelimeler: Örgütsel değişim, örgüt kültürü, örgütsel öğrenme.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.