Bu çalışmada, kavram analizi temel alınarak yapılan öğretimin, bununla birlikte “bir kavramın
içerik öğelerinin” açıklanmasının; kavramların öğrenilmesine etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Bu
amaçla, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği (I. ve II. Öğretim) 2. sınıf ve
Okulöncesi Öğretmenliği 2. sınıf (I. Öğretim) öğrencileriyle çalışılmıştır (N=92) ve kavramlara ilişkin
akademik başarıyı ölçmek için araştırmacı tarafından geliştirilen kavram başarı testi uygulanmıştır.
Deney-1 grubunda kavramın içerik öğeleri açıklanarak, deney-2 grubunda kavramın içerik öğeleri
açıklanmadan ve kontrol grubunda ise kitaplarda izlenen sıra ve düzen göz önünde bulundurularak
öğretim yapılmıştır. Denel işlemler sonunda kavramların öğretiminde kavram analizi yöntemi ile
öğretim yapılmadan önce kavramın içerik öğelerine ilişkin açıklama yapılmasının kavramların tam ve
eksiksiz olarak öğrenilmesinde etkili olduğu ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.