BibTex RIS Kaynak Göster

Kavramların Öğretiminde Kavramın İçerik Öğelerinin Açıklanmasının Akademik Başarıya Etkisi

Yıl 2007, Cilt: 3 Sayı: 2, 0 - , 16.01.2014

Öz

Bu çalışmada, kavram analizi temel alınarak yapılan öğretimin, bununla birlikte “bir kavramın
içerik öğelerinin” açıklanmasının; kavramların öğrenilmesine etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Bu
amaçla, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği (I. ve II. Öğretim) 2. sınıf ve
Okulöncesi Öğretmenliği 2. sınıf (I. Öğretim) öğrencileriyle çalışılmıştır (N=92) ve kavramlara ilişkin
akademik başarıyı ölçmek için araştırmacı tarafından geliştirilen kavram başarı testi uygulanmıştır.
Deney-1 grubunda kavramın içerik öğeleri açıklanarak, deney-2 grubunda kavramın içerik öğeleri
açıklanmadan ve kontrol grubunda ise kitaplarda izlenen sıra ve düzen göz önünde bulundurularak
öğretim yapılmıştır. Denel işlemler sonunda kavramların öğretiminde kavram analizi yöntemi ile
öğretim yapılmadan önce kavramın içerik öğelerine ilişkin açıklama yapılmasının kavramların tam ve
eksiksiz olarak öğrenilmesinde etkili olduğu ortaya çıkmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Figen Kılıç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kılıç, F. (2014). Kavramların Öğretiminde Kavramın İçerik Öğelerinin Açıklanmasının Akademik Başarıya Etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2). https://doi.org/10.17860/efd.35660

Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.