Bu çalışmanın amacı, HIV/AIDS’e yönelik önleyici çalışmalarda kullanılabilecek bir psikoeğitim
programı
ve uygulama
örnekleri
hakkında
bilgi
vermektir.
Böylelikle
psikolojik
danışmanların,
öğrencilere,
ailelere, okul personeline
ve topluma HIV/AIDS’e ilişkin
olarak,
yardım
edebilmelerini
sağlayacak
bir bakış
açısı
kazanmaları
hedeflenmektedir.
Bu çalışma
ile psikolojik
danışmanların,
HIV/AIDS
konusunda
duyarlılıklarını
artırmak,
çalışmalar
yapmalarını
özendirmek
ve meslektaşlar
arasında
bu konudaki
işbirliğini
kolaylaştırmak
da diğer
hedefler
arasındadır.
HIV/AIDS’e Yönelik
Psiko-eğitim
Programı,
Zeren
(2006) tarafından
geliştirilmiş
ve üniversiteye
yeni
başlayan
öğrencilerle
yürütülen
araştırma
kapsamında,
bireylerin
HIV/AIDS’e yönelik
tutumlarını,
istendik
yönde
değiştirmede
etkili
olduğu
ortaya
konmuş
bir programdır.
Program bilgi
verme, cinsellikle
ilgili
değerler
ve
tutumlar,
güvenli
cinsel
davranış,
kondom kullanımı,
cinsellikle ilgili konularda
seçim
yapma,
karar
verme,
hayır
deme ve risk alma
davranışı
gibi konuların
yer aldığı
önleyici
bir
programdır.
Program
sekiz oturumdan
oluşmaktadır.
Her oturum
yaklaşık
90 dakika
sürmektedir. Bu
çalışmada,
oturumlardaki
uygulamalardan
Panel
ve
Kartlar
adını
taşıyan
iki örneğe
yer
verilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.