BibTex RIS Kaynak Göster

Estonya, ngiltere ve Türkiye’de Yetikinler Eitiminde Profesyonel Standartlar

Yıl 2005, Cilt: 1 Sayı: 1, 0 - , 27.01.2014

Öz

Bireyin örenmesi ister rastlantsal, ister planl eitim etkinlikleri eklinde olsun, sadece planl
eitim etkinliklerine “yetikin eitimi” denilmektedir. Yaam boyu örenme [lifelong learning] ve
yaam boyu eitim [lifelong education] eitim kavramndan, yetikin eitiminden daha geni bir
kavram olarak söz eder; her ikisinde de örenme ve eitim, beikten-mezara kadar süren
etkinliklerdir. Projenin amac, üye ülkelerle (Estonya, ngiltere ve Türkiye) iyi bir paylam içinde,
yetikin eitimindeki öretmenlerin profesyonel standartlarnn gelitirilmesini desteklemektir.
Estonya Yetikin Eiticileri Dernei [The Association of Estonian Adult Educators - AEAE]
ANDRAS, Estonya’nn hükümete bal olmayan bir örgütü olup, yaam boyu örenme düüncesini
yaygnlatrmaktadr. ngiltere’de Yaam Boyu Örenme, yaam boyu örenme alanndaki tüm
çalmalarn profesyonel geliiminden sorumlu olan beceriler kurulu sektörüdür. Türkiye’de yetikin
eitimi ve örgün olmayan eitimle devletin eitim avantajndan yararlanmam olan ya da diploma
almadan okulu terk edenlere eitim olanaklar sunulur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emel Ültanir & Gürcan Ültanır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA & Gürcan Ültanır, E. Ü. (2014). Estonya, ngiltere ve Türkiye’de Yetikinler Eitiminde Profesyonel Standartlar. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1). https://doi.org/10.17860/efd.18663

Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.