BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programlarında Akademik Başarnın Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi: Mersin Üniversitesi Örnei

Yıl 2005, Cilt: 1 Sayı: 1, 0 - , 27.01.2014

Öz

Bu aratrmada 2002-2003 ve 2003-2004 öretim ylnda Mersin Üniversitesi Ortaöretim
Alan Öretmenlii Tezsiz Yüksek Lisans programlarndan birine kayt yaptran ve 2004-2005 öretim
yl bahar dönemine kadar mezun olan örencilerin akademik baarlar, alana, gruba ve cinsiyete göre
incelenmitir. Yaplan analizler sonucunda, Ortaöretim Fen ve Matematik Alanlar Eitimi tezsiz
yüksek lisans program mezunlarnn Ortaöretim Sosyal Alanlar Eitimi Tezsiz Yüksek Lisans
Program mezunlarna göre daha baarl olduu; Ortaöretim Fen ve Matematik Alanlar Eitimi
Tezsiz Yüksek Lisans programnda Fizik Öretmenlii grubu mezunlarnn dier üç gruba göre daha
baarsz olduu; Matematik Öretmenli
i mezunlarnn ise Kimya ve Biyoloji Öretmenlii
mezunlarna göre daha baarsz; Fizik Öretmenlii mezunlarna göre daha baarl olduu;
Ortaöretim Sosyal Alanlar Eitimi Tezsiz Yüksek Lisans programnda Felsefe Grubu Öretmenlii
mezunlarnn Tarih Öretmenlii mezunlarna göre daha baarl olduu belirlenmitir. Üç alan
mezunlarnda da cinsiyete göre akademik not ortalamalar bakmndan bir farkllk gözlenmemitir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Devrim Özdemir Alıcı

Yayımlanma Tarihi 27 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özdemir Alıcı, D. (2014). Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programlarında Akademik Başarnın Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi: Mersin Üniversitesi Örnei. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1). https://doi.org/10.17860/efd.53793

Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.