The aim of this study faculty of arts and sciences faculty in after graduating teachers to make education in faculties of pedagogical training of the students, the teaching profession for the competencies at what level and that these competencies when determining the pedagogical formation about the program specified frame what they think is to detect. Designed as a quantitative research study and survey model was used. According to this model, ıt was designed with relational model. As a means of data collection ıt was developed by Schwarzer (1992), the towards teaching profession qualifications that ıt was adapted to Turkish by Sünbül and Arslan (2007) scale was used.. Included in the study, 300 students participated in the field of pedagogical training. Determining the frequency distribution of the variables were examined. Level of proficiency in the teaching profession for the sex, the formation process of education, universities and training preferred objective of bringing significant differences were composed according to the variables
Teacher efficacy pedagogical training learning and teaching process
Bu çalışmanın amacı fen edebiyat fakültesindeki lisans eğitiminden sonra öğretmenlik yapabilmek için eğitim fakültelerinde pedagojik formasyon alan öğrencilerin, öğretmenlik mesleğine yönelik yeterliklerinin ne düzeyde olduğunu ve bu yeterliklerini belirlerken pedagojik formasyon programı hakkında belirlenen çerçevede neler düşündüklerini tespit etmektir. Araştırma nicel bir çalışma olarak tasarlanmış ve genel tarama modeli kullanılmıştır. Bu modele uygun olarak, ilişkisel tarama modeli ile desenlenmiştir. Veri toplama aracı olarak Schwarzer (1992) tarafından geliştirilen Sünbül ve Arslan'ın (2007) Türkçe'ye uyarladıkları mesleki yeterlik ölçeği kullanılmıştır. Araştırma kapsamına pedagojik formasyon eğitimi alan 300 öğrenci katılmıştır. Belirlenen değişkenlerin frekans dağılımları incelenmiştir. Bunun yanında öğretmenlik mesleğine yönelik yeterlik düzeylerinde cinsiyet, formasyon eğitim süreci, üniversite tercihleri ve formasyon alınmasındaki amaç değişkenlerine göre anlamlı farklar oluştuğu görülmüştür.
öğretmen yeterliği pedagojik formasyon eğitimi öğrenme öğretme süreci
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.