BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Gözüyle Sosyal-Duygusal Öğrenmenin Önemi

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 1, 0 - , 19.04.2016
https://doi.org/10.17860/efd.99868

Öz

Bu araştırmanın amacı öğretmen adayların sosyal-duygusal öğrenme konusundaki görüşlerini ve sosyal-duygusal öğrenmenin öğretmen eğitimindeki önemini belirlemektir. Bu doğrultuda ve Okul Öncesi Öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının sosyal-duygusal öğrenme ve sosyal-duygusal öğrenmenin öğretmen eğitimindeki önemi hakkındaki görüşlerini derinlemesine incelemeyi amaçlayan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu geliştirilmiştir. Araştırmanın örneklem seçiminde ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu doğrultuda, öğretmen adaylarının meslek bilgisi derslerinin çoğunu ve Okul Deneyimi dersini almış olmaları ile Öğretmenlik Uygulaması dersini alıyor olmaları ölçüt olarak belirlenmiştir. 2014-2015 akademik yılı güz yarıyılında Marmara bölgesinde yer alan bir üniversitenin eğitim fakültesi ilköğretim bölümü sınıf eğitimi ve okul öncesi öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören 23 öğretmen adayı ile görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelerden elde edilen bulgular, adayların sosyal-duygusal öğrenme konusunda eksiklerinin olduğunu ve bilgilendirilmeye ihtiyaçları bulunduğunu göstermektedir. Ayrıca, Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması dersleri kapsamında sosyal-duygusal öğrenmeye ilişkin farkındalıklarının artırılması gerektiği sonucuna varılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hanife Esen Aygün

Çiğdem Şahin Taşkın

Yayımlanma Tarihi 19 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Esen Aygün, H., & Şahin Taşkın, Ç. (2016). Öğretmen Adaylarının Gözüyle Sosyal-Duygusal Öğrenmenin Önemi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1). https://doi.org/10.17860/efd.99868

Cited By

Social-Emotional Learning Competencies Scale of Secondary School Students
EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education
Gülcan Faika Ülvay
https://doi.org/10.29333/ejmste/82938

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.