BibTex RIS Kaynak Göster

Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Hoşgörü Algısı ve Deneyimleri: Bir Fenomenolojik Araştırma

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 1, 0 - , 19.04.2016
https://doi.org/10.17860/efd.31740

Öz

Bu araştırmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin hoşgörü algısını ve gelişimini anlamaya çalışmaktadır. Fenomenoloji deseninde gerçekleştirilen bu araştırmaya 30 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi ile 12 sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırma verileri öğrencilerle yarı-yapılandırılmış görüşme ve öğretmenlerle grup görüşmeleriyle toplanmıştır. Görüşme verileri tematik olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin hoşgörüyü daha çok yardımlaşma, affetmek, sevgi ve iyi davranmak olarak algıladıkları çok az öğrencinin farklılıklara saygı olarak algıladığı görülmüştür. Öğretmenler öğrencilerin hoşgörü algısının gelişiminde gelişim özelliklerinin, sosyal çevrenin, öğretim programları ve ders kitaplarının ve okulun sosyal ve kültürel yapısının etkili olduğunu belirtmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arife Ersoy

Yayımlanma Tarihi 19 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ersoy, A. (2016). Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Hoşgörü Algısı ve Deneyimleri: Bir Fenomenolojik Araştırma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1). https://doi.org/10.17860/efd.31740

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.