BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının İşbirlikli-Düzenleme Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 1, 0 - , 07.02.2016
https://doi.org/10.17860/efd.86508

Öz

Araştırmada öğretmen adaylarının işbirlikli-düzenleme durumlarının belirlenmesi ve işbirlikli-düzenleme durumlarının çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Tarama modeline dayanan araştırmanın örneklemini 2014-2015 öğretim yılında Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi 3. ve 4. sınıfta öğrenim görmekte olan 508 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırma verileri kişisel bilgiler formu ve DiDonato (2013) tarafından geliştirilen, araştırma kapsamında araştırmacılar tarafından Türkçeye uyarlanan “İşbirlikli-düzenleme Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmen adayları grup olarak yaptıkları çalışma ve araştırmaları genellikle işbirlikli düzenlemenin özelliklerine uygun olarak değerlendirmektedirler. Ayrıca araştırma sonuçları öğretmen adaylarının işbirlikli-düzenleme durumlarının cinsiyet ve bölüme göre anlamlı farklılık gösterdiği, sınıf düzeyine göre anlamlı bir fark göstermediğini ortaya koymuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Volkan Pan

Işıl Tanrıseven

Yayımlanma Tarihi 7 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Pan, V., & Tanrıseven, I. (2016). Öğretmen Adaylarının İşbirlikli-Düzenleme Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1). https://doi.org/10.17860/efd.86508

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.