Videoların
eğitimde kullanımı uzun bir geçmişe sahiptir ve videolar çeşitli şekillerde dil
öğretimi ve öğreniminde kullanılmaktadır. Dijital teknolojilerdeki gelişmeler
dil eğitiminde videoların işlevselliğine katkıda bulunmaktadır. Bu
gelişmelerden biri etkileşimli videoların kullanımıdır. Ancak potansiyel
faydalarına rağmen etkileşimli videolar eğitim ortamlarında nadiren
kullanılmaktadır. Bunun muhtemel nedeni alanda bu yenilikçi aracın yeterince
tanınmamasıdır. Bu nedenle bu çalışma video derslerine veya çok çeşitli
amaçlarla dil sınıflarında kullanılabilecek videolara etkileşimli unsurlar
eklemenin olası katkılarını ele almaktadır. Etkileşimli unsurlar eklendiğinde,
videolar; biçimlendirici değerlendirme yapma, anında geri bildirimde bulunma,
tersine döndürülmüş bir derste öğrencilerin evde videoları izleyip
izlemediklerini takip etme, sözcükleri bağlam içerisinde öğretme ve videoları
girdi olarak kullanmak suretiyle tartışma seanları organize etme de dahil olmak
üzere çok çeşitli işlevleri yerine getirebilirler. Buna ilaveten etkileşimli
videolar; çoğu etkileşimli video aracının sunduğu analiz araçları sayesinde
video içeriğine dair sorulara öğrencilerin verdiği cevapları ve öğrencilerin
video izleme davranışlarını izlemede kullanılabilir. Bu faydalar bağlamında, bu
derleme çalışması YouTube ve benzeri platformlarda yer alan videolara
etkileşimli unsurlar eklemede kullanılabilecek belli başlı araçları gözden
geçirmekte ve sağlanan etkileşim düzeyi, maliyet vb. ölçütler ışığında bu
araçları karşılaştırmaktadır. Ayrıca etkileşimli video araçları başlıca
faydaları ve eksik yönleri açısından eleştirel bir bakış açısı ile ele
alınmaktadır.
Etkileşimli videolar öğrenci katılımı öğrenci analizi izleme geri bildirim
The use of videos in education has a long history, and
there are a number of ways, in which they can be used in teaching and learning
languages. Developments in digital technologies now add to this versatility in
language education. One such development is the use of interactive videos.
However, interactive videos are rarely used in instructional contexts despite
their potential benefits. A possible reason for this is that this innovative
tool is hardly known in the field. Therefore, this study discusses the
potential affordances of adding interactivity to video lectures or any video
that can be used in a language classroom. Once equipped with interactive
elements, videos can function as instructional tools by fulfilling various
functions, such as assessing students formatively, providing them instant
feedback, checking if students view videos at home for a flipped class,
teaching vocabulary items in context and holding discussion sessions by using
videos as an input. In addition, interactive videos can be used to monitor
student responses to questions and their video-watching behavior through the
use of analytical tools that most interactive video platforms offer. Keeping
such benefits in mind, this study reviews major tools used to add interactivity
to videos on YouTube or similar platforms and compares them with respect to various
criteria, such as the amount of interactivity provided, cost and so forth. In
addition, interactive video tools are examined from a critical perspective with
a focus on major benefits and drawbacks.
Interactive videos learner engagement learner analytics tracking feedback
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.