Bu çalışmada, Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) /
Kalkınma Bakanlığı (KB)’nın yaptığı kalkınma planları içindeki eğitim planlaması çalışmaları incelenmiştir.
Çalışma kapsamında DPT/KB’de görev alan uzman, uzman yardımcısı ve
yöneticilerin görüşleri doğrultusunda; eğitim planlarının nasıl yapıldığının
belirlenmesi, planların hazırlık, uygulama, sonuçları izleme aşamalarında
yaşanan güçlüklerin saptanması, planlama anlayışında meydana gelen
değişikliklerin eğitim planlarına etkisinin ortaya çıkarılması bu araştırmanın
problemini oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında, DPT/KB’de eğitim planlaması
çalışmalarında rol alan kişilerle yarı yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılarak yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın kuramsal çerçevesi
dikkate alınarak görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle
incelenmiştir. İnceleme sonucunda; eğitim
planlaması çalışmalarında görev alan uzmanların eğitim alanında eğitim alma
zorunluluğu bulunmadığı, kalkınma planının bir bütün olarak ele alındığı, diğer
sektörler gibi eğitimin de bu planın bir parçası olduğu, mevcut durum ve
kaynaklar dikkate alınarak hedeflerin belirlendiği, plan hedefinin
belirlenmesinde siyasi otoritenin etkisinin fazla olduğu, planda niceliksel
hedeflerin yanında soyut ya da uzun dönemli hedeflerin çoğunlukta olduğu, böyle
soyut hedeflerin ne oranda gerçekleştiğini izlemenin güç olduğu, hedeflere
ulaşmada karşılaşılan en önemli güçlüğün mali kaynak kısıtı olduğu, DPT’nin
KB’ye dönüşmesinin eğitim planlamasına olumsuz yansımalarının olacağı ulaşılan
sonuçlardan bazılarıdır.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.