Bu
araştırmanın amacı, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin
sözcük ve tümce anlambilim açısından yapısına ilişkin öğrenci görüşlerini, bu
metinlerin Türkçe programı ile uygunluğunu belirlemektir. Araştırma, ders
kitaplarındaki metinlerin anlam yapılarına ilişkin sözcük, tümce ve sözce
boyutlarında belirli bir çerçeve belirlemesi açısından önemlidir. Araştırmada
ders kitaplarındaki metinlerin anlam yapılarına ilişkin öğrenci görüşlerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 31 maddeden oluşan beşli likert tipi bir
ölçek hazırlanmış ve bu ölçek Malatya ilinde beş eğitim bölgesinden 15
ortaokulda 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Örnekleme sürecinde
her bölgeden sosyoekonomik açıdan alt, orta ve üst olmak üzere üçer okul
seçilerek toplam 15 ortaokulda araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu okullarda
eğitim gören toplam ve 1.304 tanesi SPSS programına yüklenerek değerlendirmeye
alınmıştır. Elde edilen bulgular benzer çalışmalar ile karşılaştırılarak cinsiyet,
sınıf, sosyo-ekonomik yapı, anne ve baba eğitim durumları açısından
yorumlanmıştır.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.