Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Çalışma Değerleri İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki

Yıl 2017, Cilt: 13 Sayı: 2, 650 - 665, 07.09.2017
https://doi.org/10.17860/mersinefd.329743

Öz









Bu araştırmada öğretmen adaylarının çalışma değerleri ile öğretmenlik
mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu kapsamda
Ankara’da bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören farklı
sınıf düzeyinden 350 öğretmen adayının görüşüne başvurulmuştur. Tekli ve
ilişkisel tarama modeli ile desenlenen bu araştırma nicel yöntem ile
yürütülmüştür.  Verilerin toplanmasında,
Twenge, Campbell, Hoffman ve Lance (2010) tarafından geliştirilen ve
araştırmacılar tarafından Türkçeye çevrilen Çalışma
Değerleri Ölçeği
ile Üstüner (2006) tarafından geliştirilen Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği
kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, t-testi, Pearson
momentler çarpımı korelasyon katsayısı ve çoklu regresyon analizinden
yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmen adayları, “içsel
ödüllere” daha fazla önem vermektedir. Katılımcıların çalışma değerleri
cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır.
Öğretmen adaylarının çalışma değerleri ile öğretmenlik mesleğine karşı
tutumları arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Öğretmen adaylarının
çalışma değerleri mesleğe karşı tutumlarının anlamlı bir yordayıcısıdır. 

Kaynakça

  • Yrd. Doç.Dr. Kamil Yıldırım, Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, EY A.B.D, kamilyildirim1@gmail.com Yrd. Doç.Dr. Uğur Akın, Gaziosmanpaşa Üniversitesi,Eğitim Fakültesi, EY A.B.D, akinuur@gmail.com Yrd. Doç.Dr. Saadet Kuru Çetin, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi,Eğitim Fakültesi, EY A.B.D, skuru@mu.edu.tr
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökhan Arastaman

Nihan Demirkasımoğlu

Yayımlanma Tarihi 7 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arastaman, G., & Demirkasımoğlu, N. (2017). Öğretmen Adaylarının Çalışma Değerleri İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 650-665. https://doi.org/10.17860/mersinefd.329743

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.