Bu araştırmada öğretmen adaylarının çalışma değerleri ile öğretmenlik
mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu kapsamda
Ankara’da bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören farklı
sınıf düzeyinden 350 öğretmen adayının görüşüne başvurulmuştur. Tekli ve
ilişkisel tarama modeli ile desenlenen bu araştırma nicel yöntem ile
yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında,
Twenge, Campbell, Hoffman ve Lance (2010) tarafından geliştirilen ve
araştırmacılar tarafından Türkçeye çevrilen Çalışma
Değerleri Ölçeği ile Üstüner (2006) tarafından geliştirilen Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği
kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, t-testi, Pearson
momentler çarpımı korelasyon katsayısı ve çoklu regresyon analizinden
yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmen adayları, “içsel
ödüllere” daha fazla önem vermektedir. Katılımcıların çalışma değerleri
cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır.
Öğretmen adaylarının çalışma değerleri ile öğretmenlik mesleğine karşı
tutumları arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Öğretmen adaylarının
çalışma değerleri mesleğe karşı tutumlarının anlamlı bir yordayıcısıdır.
Çalışma değerler öğretmenlik mesleğine yönelik tutum öğretmen adayları
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.