Bu
çalışmada, planlanan bir müze gezisi ile okul öncesi çocuklarının tarihsel
düşünme becerilerini geliştirmek ve çocukların tarihsel düşünme süreçlerini
sorgulamak amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan
“eylem araştırması” deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu
anaokuluna devam 5-6 yaş arası 10 çocuk oluşturmuştur. Araştırmanın veri toplama araçları müze içi
etkinlik kayıtları, diyalogları ve müze gezisi sonrası çocuklarla yapılan
görüşme kayıtlarından oluşmuştur. Veriler betimsel analiz tekniğine uygun
olarak önceden belirlenen temalar ve alt problemlerle analiz edilmiştir.
Araştırma bulgularında çocukların müzede geçmiş zamana ait sosyo-kültürel unsurları tanımlarken
ve araç gereçlerin işlevlerini açıklarken kendi ön bilgilerini
kullandıkları, kendi yaşam deneyimleri
içerisinde kültüre ait kanıtlar sundukları ve aile büyüklerini referans alarak
yer yer anakronik bir düşünüşle çıkarımda bulundukları görülmüştür. Ayrıca
çocukların zaman içinde değişim, süreklilik gibi kavramları
algıladıkları gözlenmiştir. Son olarak da müzede bulunan somut nesneler ve
öğretmen desteği sayesinde sınırlı bir tarihsel empati becerisi kullanarak
geçmiş yaşamı imgelemlerinde kurgulayabildikleri görülmüştür.
Müze eğitimi tarih eğitimi okul öncesi tarihsel düşünme becerileri
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.