Öğrencilerin
matematiğe ilişkin tutumları matematiği öğrenme ve öğretme sürecinde oldukça
önemli bir role sahiptir. Bu çalışma, Lim ve Chapman (2013) tarafından
geliştirilen Matematiğe İlişkin Tutum Ölçeğiinin (Kısa – MİTÖ) Türkçeye
uyarlanmış formunun geçerlik ve güvenirliğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Ölçeğin
geçerlik ve güvenirlik çalışmaları için kullanılan veriler toplam 306 öğretmen
adayından toplanmıştır. Sonrasında ölçeğin Türkçe formuna ait doğrulayıcı
faktör analizi, iç tutarlık katsayısı, test – tekrar test güvenirliği ve madde
toplam korelasyonlarına ait sonuçlar test edilmiştir. Sonuçlar uyarlanan ölçeğin
5-li likert tipinde ve 15 maddeden oluştuğunu göstermiştir. Ölçme aracı;
motivasyon, öz-güven ve matematiğin değeri olmak üzere 3 faktörden
oluşmaktadır. Kısa–MİTÖ Türkçe formu ile güvenilir, geçerli, matematiğe ilişkin
tutumları etkin bir şekilde ortaya koyabilecek ve uygulama için oldukça kısa
bir zaman dilimi gerektiren bir ölçme aracı olarak ortaya konmuştur.
Matematik tutum öğretmen adayı öğretmen eğitimi ölçek uyarlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.