“Kuvvet
ve Enerji” ünitesinin öğretiminde argümana dayalı sorgulama yönteminin 7. sınıf
öğrencilerinin akademik başarılarına, argümantasyon seviyelerine ve tartışmaya
katılma isteklerine etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilen çalışmada yarı
deneysel desen kullanılmıştır. Örneklem amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak
belirlenmiş olup İstanbul ili Gaziosmanpaşa ilçesindeki bir ortaokulun yedinci
sınıf şubeleri arasından iki şube deney grubu (27 kişi) ve kontrol grubu (28
kişi) olarak seçilmiştir. Dersler, deney grubunda argümana dayalı sorgulama
öğretim modeline uygun hazırlanan modüller çerçevesindeki etkinlikler
kullanılarak, kontrol grubunda ise geleneksel laboratuvar yöntemi doğrultusunda
hazırlanan deney föyleri kullanılarak işlenmiştir. Nicel veriler; Tartışmacı
Anketi (TA) ile araştırmacı tarafından hazırlanan Başarı Testinin (BT) deneysel
işlem öncesinde ön-test ve deneysel işlem sonrasında son-test olarak
uygulanmasıyla toplanırken nitel veriler öğrencilerin yaptıkları her deney
sonrası bireysel olarak yazdıkları raporlardan uygulama başında, ortasında ve
sonunda yazılanların Erduran, Simon ve Osborne (2004) tarafından geliştirilen
argümantasyon seviyeleri modeline göre analiz edilmesiyle elde edilmiştir. Verilerinin
analizi için bağımsız örneklemler t-testi ve bağımlı örneklemler t-testi
yapılmıştır. Bireysel öğrenci raporları öncelikle Argümantasyon Seviyeleri
Modeli ile analiz edilmiş, daha sonra t-testi uygulanmıştır. Araştırmanın
sonucunda “Argüman Dayalı Sorgulama” yöntemini temel alan laboratuvar
eğitiminin geleneksel yönteme göre, Fen Bilimleri dersinde öğrencilerin
akademik başarılarını ve argümantasyon seviyelerini arttırmada, geleneksel
yönteme göre daha etkili olduğu ancak öğrencilerin tartışmaya yönelik
eğilimlerinde ise bir değişim meydana getirmediği tespit edilmiştir.
Argümantasyon Argümana Dayalı Sorgulama Fen eğitimi Laboratuvar eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.