Araştırmada,
bağlam temelli öğrenmenin, 5. sınıf öğrencilerinin “Maddenin Değişimi”
ünitesine yönelik başarılarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma,
gerçek deneme modellerinden olan ön test - son test kontrol gruplu modele göre
tasarlanmıştır. Araştırma, yarı deneysel yöntem kullanılarak yürütülmüştür.
Araştırmanın örneklemini ortaokul 5. sınıfta öğrenim gören 22 deney ve 22
kontrol grubunda olmak üzere toplam 44 öğrenci oluşturmaktadır. Uygulamada
kullanılmak üzere “Maddenin Değişimi” ünitesine yönelik bağlam temelli öğrenme
kapsamında 5E öğrenme modeline dayalı günlük yaşamdan bağlamlar içeren
hikâyelerin yer aldığı 8 ders planı araştırmacılar tarafından hazırlanmıştır.
“Maddenin Değişimi” ünitesi deney grubunda bağlam temelli öğrenmeye göre
işlenmiş, kontrol grubunda ise herhangi bir müdahale yapılmadan her iki grupta
da 20 ders saatinde tamamlanmıştır. Veriler, uygulama öncesi ön test ve
uygulama sonrası son test olarak kullanılan “Akademik Başarı Testi” ile elde
edilmiştir. Araştırmada “Maddenin Değişimi” ünitesinin öğretiminde deney
grubuna uygulanan günlük yaşamdan bağlamlar içeren bağlam temelli öğrenmenin
ders kitabının takip edildiği kontrol grubuna göre öğrencilerin üniteye yönelik
başarılarında daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.