Yıl 2019, Cilt 15 , Sayı 2, Sayfalar 349 - 362 2019-08-26

Katmanlı Program®: İlkeler, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme

Kathie F. NUNLEY [1] , İlke EVİN GENCEL [2]


Nunley tarafından geliştirilen katmanlı program ile öğrenciler bireysel farklılıklarını, yeteneklerini ve güçlü yönlerini öğrenme ortamına yansıtma fırsatı bulmaktadır. Katmanlı programda aynı öğrenme kazanımı için görev seçenekleri kolaydan zora, aşamalı biçimde ilerleme olanağı sağlayarak üst düzey özellikleri kazandırmaya yönelik biçimde öğrencilere sunulmaktadır. Böylelikle her öğrenci, aynı öğrenme amacına kendi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı yollardan ilerleyebilmektedir. Öğrenen özerkliğini destekleyen basamaklı öğretim programı, anlama sürecine odaklanmakta ve otantik öğrenme ortamı sunmaktadır. Mevcut öğretim programını üç katmana ayırarak farklılaştırılmış öğretimle üst düzey düşünme becerilerini öğrenenen sorumluluğunda geliştirmeyi hedeflemektedir. Bu çalışmada, katmanlı programın temelleri ve dayandığı ilkeler, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları sunulmakta, yapılandırmacı eğitim anlayışının uygulanmasında alternatif bir yol olarak katmanlı programın tasarlanmasında dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi verilmektedir. 

Katmanlı program, farklılaştırılmış öğretim, program tasarımı
  • Anderson, L., & Krathwohl, D. A. (2001). Taxonomy for learning, teaching and assessing: A revision of bloom's taxonomy of educational objectives. NY: Longman.
  • Bechkam, H. (2010). Student perceptions of layered curriculum vs. traditional coursework on class grades for 11th-12th grade economics and government students. Culminating Experience Action Research Projects, 17, 5-15.
  • Brosnan, C., May, B. & Blackwood, M. (2007). Layered curriculum lessons, aligned with the Ohio science content standards, for use in the high school science classroom.http://edhd.bgsu.edu/~sbanist/611/final/mikebranchristine/mikbranchristine.pdf adresinden 07.01.2019 tarihinde alınmıştır.
  • Caughie, B. (2016) The perceived impact of the layered curriculum instructional model on student engagement. (Unpublished Doctorate Dissertation). Holy Family University, USA.
  • Clayton, H. (2004). From the ideological to the concrete: Ideas from paulo friere, understanding by design and the Ontario curriculum and their application to layered curriculum. www.help4teachers.com/heatherpaper.htm adresinden 08.01.2019 tarihinde alınmıştır.
  • Colding, H.D. (2008). Integrating a layered curriculum to facilitate differentiated instruction. ASCD Express, 8 (3). Retrieved from www.ascd.org/ascd_express/vol3/324_toc.aspx 09 Ekim 2018.
  • Cooke, N.K., Pursifull, A.K., Jones, K.M., &Goodell, S.L. (2017). Layered learning, eustress, and support: impact of a pre-service-learning training on students’ self-efficacy in teaching in the community. Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, 17 (3), 1-18.
  • Evin Gencel, İ, & Saracaloğlu, A. S. (2018). The effect of layered curriculum on reflective thinking and on self-directed learning readiness of prospective teachers. International Journal of Progressive Education, 14 (1), 8-20.
  • Lasovage, A. J. (2006). Effect of using a layered curriculum format of instruction in a high school environmental science energy unit. (Unpublished master’s thesis). Michigan State University, USA.
  • Martin, M. R., & Pickett, M. T. (2013). The effects of differentiated instruction on motivation and engagement in fifth grade gifted math and music students. Retrieved from Online Submission 10.02.2019, ERIC database (ED541341).
  • Maurer, L.A. (2009). Evaluating the use of layered curriculum and technology to increase comprehension and motivatıon in a middle school classroom. (Unpublished master’s thesis). University of Michigan State, USA
  • Miller, T.M. & Geraci, L. (2011). Training metacognition in the classroom: the influence of incentives and feedback on exam predictions. Metacognition Learning, 6, 303–31.Noe, B. (2008). The effects of a layered curriculum versus traditional teaching methods on academic achievement of fourth graders in the science content area. (Unpublished master’ thesis) Columbia College, USA.
  • Nunley, K. (2003). Layered curriculum brings teachers to tiers. Education Digest ,69 (1), 31-36.Nunley, Kathie F. (2004a). Layered curriculum®(2nd ed.). Kearney, New England: Morris Publishing.
  • Nunley, K. (2004b). Layered curriculum®: The practical solution for teachers with more than one student in their classroom. Amherst, NH: Brains.org
  • Nunley, K. F. (2006). Differentiating the high school classroom. Solutions Strategies for 18 Common Obstacles. CA: Corwin Press.
  • Pohl, M. (2000). Teaching complex thinking: Critical, creative, caring. Cheltenham, Vic.: Hawker Brownlow.
  • Sousa, D. A., & Tomlinson, C. A. (2011). Differentation and the brain.Bloomington, IN: Solution Tree.
  • Stenhoff, D. M., Davey, B. J., & Lignugaris, B. (2008). The effects of choice on assignment completion and percent correct by a high school student with a learning disability. Education and Treatment of Children, 31 (2), 203-211.
  • Stone, A. C. (2017). Self-paced mastery learning in an academic physical science class and its effect on student achievement, engagement and self-efficacy. A professional paper submitted in partial fulfillment of the requirement for the degree of Master of Science in Science Education Montana State University Bozeman, Montana.
  • Subban, P. (2006). Differentiated instruction: A research basis. International Educational Journal, 7 (7), 935-947.
  • Sullo, B. (2007). Activating the desire to learn. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Tomlinson, C. A. (2001). How to differentiate instruction in mixed-ability classrooms (2nd ed.). Alexandria, VA: ASCD.
  • Tomlinson, C. A., & McTighe, J. (2006). Integrating differentiated instruction and understanding by design: Connecting content and kids. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curric ulum Development.
  • Tomlinson, C. A., Moon, T., & Imbeau, M. B. (2015). Assessment and students success in a differentiated classroom. [White paper]. Retrieved September 10, 2018, from Association for Supervision and Curriculum Development: http://www.ascd.org/ASCD/pdf/siteASCD/publications/assessment-and-di-whitepaper.
Birincil Dil tr
Konular Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-3820-0900
Yazar: Kathie F. NUNLEY
Kurum: Brains.org
Ülke: United States


Orcid: 0000-0002-2113-701X
Yazar: İlke EVİN GENCEL (Sorumlu Yazar)
Kurum: İZMİR DEMOKRASİ ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 26 Ağustos 2019

Bibtex @derleme { mersinefd554724, journal = {Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {}, eissn = {1306-7850}, address = {}, publisher = {Mersin Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {15}, pages = {349 - 362}, doi = {10.17860/mersinefd.554724}, title = {Katmanlı Program®: İlkeler, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme}, key = {cite}, author = {NUNLEY, Kathie F. and EVİN GENCEL, İlke} }
APA NUNLEY, K , EVİN GENCEL, İ . (2019). Katmanlı Program®: İlkeler, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 15 (2) , 349-362 . DOI: 10.17860/mersinefd.554724
MLA NUNLEY, K , EVİN GENCEL, İ . "Katmanlı Program®: İlkeler, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15 (2019 ): 349-362 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/mersinefd/issue/48108/554724>
Chicago NUNLEY, K , EVİN GENCEL, İ . "Katmanlı Program®: İlkeler, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15 (2019 ): 349-362
RIS TY - JOUR T1 - Katmanlı Program®: İlkeler, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme AU - Kathie F. NUNLEY , İlke EVİN GENCEL Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.17860/mersinefd.554724 DO - 10.17860/mersinefd.554724 T2 - Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 349 EP - 362 VL - 15 IS - 2 SN - -1306-7850 M3 - doi: 10.17860/mersinefd.554724 UR - https://doi.org/10.17860/mersinefd.554724 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Katmanlı Program®: İlkeler, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme %A Kathie F. NUNLEY , İlke EVİN GENCEL %T Katmanlı Program®: İlkeler, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme %D 2019 %J Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -1306-7850 %V 15 %N 2 %R doi: 10.17860/mersinefd.554724 %U 10.17860/mersinefd.554724
ISNAD NUNLEY, Kathie F. , EVİN GENCEL, İlke . "Katmanlı Program®: İlkeler, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15 / 2 (Ağustos 2019): 349-362 . https://doi.org/10.17860/mersinefd.554724
AMA NUNLEY K , EVİN GENCEL İ . Katmanlı Program®: İlkeler, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 15(2): 349-362.
Vancouver NUNLEY K , EVİN GENCEL İ . Katmanlı Program®: İlkeler, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 15(2): 362-349.