Aim: This research is carried on to analyze the
effect of "Sensory Education Program" on motor development of infants
in need of legal protection. Method:
In this research, single screening model which is one of general screening
models is used. In addition, pre-test post-test design which is an experimental
screening design is implemented. The target population of the
study is composed of 12 infants at the age of 3-6 months who live in Child
Homes attached to İzmir Provincial Directorate of Family, Labor and Social
Services. The documents that provide data for the research are Personal
Information Form and The Denver II Developmental Screening Test. Finding and Result: In this research,
after "Sensory Education Program" was implemented three times a week
during twelve weeks for the target population of the study, The Denver II
Developmental Screening Test was applied. By means of mid-term evaluations made
within the scope of Sensory Education Program, developmental process of
children is evaluated and the results are shown graphically. The Statistical Program for Social Sciences (SPSS 20) package program was used to analyze the gained data, and it
is determined that the data doesn't follow normal distribution. Wilcoxon
Signed-Ranks Test was used to make intra-group comparisons. As a result, it is
confirmed that there is a significant difference (p<0.05) between the pre-test and post-test averages of fine and gross motor
skills.
sensory education motor development infant in need of legal protection institutional care
Bu araştırma, devlet koruması altında olan bebeklerin motor gelişimine “Duyu Eğitimi Programı”nın etkisini incelenmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada genel tarama modellerinden, tekil tarama modeli kullanılmış olup, bir deneysel tarama deseni olan tek gruplu ön test-son test deseni uygulanmıştır. Çalışma grubu, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İzmir İl Müdürlüğüne bağlı Çocuk Evleri Sitesi’nde kalan, 3-6 aylık, 12 bebekten oluşmaktadır. Çalışma grubundaki bebeklere haftada üç gün olmak üzere on iki hafta boyunca “Duyu Eğitimi Programı” uygulanmıştır. Araştırmada, bebeklere ilişkin genel bilgileri toplamak amacı ile Kişisel Bilgi Formu, “Duyu Eğitimi Programının” etkisini değerlendirmek amacı ile de Denver II Gelişimsel Tarama Testi kullanılmıştır. Duyu Eğitimi Programı uygulaması kapsamında yapılan değerlendirmeler ile bebeklerin gelişimsel ilerleme durumu değerlendirilmiş ve sonuçlar tablo ve grafiklerle ortaya konmuştur. Ayrıca, elde edilen verileri analiz etmek için SPSS 20 paket programı kullanılmış ve verilerin normal dağılım göstermediği saptanmıştır. Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ile grup içi karşılaştırmalar yapılmış ve sonuç olarak, ince ve kaba motor gelişim ön test ve son test ortalamaları arasında anlamlı bir fark olduğu (p<0.05) saptanmıştır.
duyu eğitimi motor gelişim korunmaya muhtaç çocuk kurum bakımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 16 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.