Bu araştırmanın amacı, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde görev yapan okul yöneticilerinin teknik liderlik becerilerinin geliştirilmesi için bir eğitime ihtiyaç olup olmadığının, eğer eğitime ihtiyaç varsa böyle bir eğitimin nasıl yapılandırılması gerektiğinin yönetici, öğretmen ve eğitim yönetimi alan uzmanları görüşlerine göre belirlenmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninde yapılmış olup, araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmıştır. Veriler içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, mesleki ve teknik eğitim yöneticilerinin teknik liderlik becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlayacak bir eğitime ihtiyaç olduğu tespit edilmiştir. Eğitimin, mesleki ve teknik eğitimin felsefesine ve var oluş misyonuna uygun dersleri kapsaması ve önce teorik bilgilerin verildiği, eğitim-öğretim süreci içerisinde ise pratik uygulamaların yapıldığı eğitim şeklinde verilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca eğitimin değerlendirme aşamasında eğitimi veren uzmanların ve eğitimden fayda sağlayıcıların birlikte değerlendirme yapması gerektiği ve eğitimden beklenen faydanın sağlanabilmesi için eğitimlerin, alan akademisyenleri, deneyimli müdürler, sektör uzmanları ve AB temsilcileri işbirliği ile verilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 16 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.