In this study, it was aimed to analyze the postgraduate thesis studies which were carried out in the field of science education between 2005-2020 in Türkiye using the POE technique and published accessible in the National Thesis Center. In this study, descriptive content analysis design, one of the qualitative research methods, was used and 45 graduate thesis work were analysed. Studies which were included in the analysis were divided into themes such as objectives, methods, subjects, application periods, findings and results, and they were analyzed by content analysis. It is observed that POE technique is effective in areas such as academic achievement, concept teaching, attitude towards science, and permenance of learned information. According to the results of analysis obtained from the studies when datas of the experimental groups pre application and post POE technique application were compared, it was determined that POE technique is more successful than pre application. In addition, when the post-application data of the experimental and control groups were compared, it was determined that experimental students group, which POE technique was applied, were more successful. Besides, it is understood that POE technique is more successful when it is used together with other methods and techniques such as virtual laboratory, concept cartoons, analogies and concept maps.
predict-observe-explain (POE) science edutation descriptive analiysis
Bu çalışmada, Türkiye’de 2005-2020 yılları arasında fen eğitimi alanında TGA tekniği kullanılarak gerçekleştirilen ve Ulusal Tez Merkezinde erişime açık olarak yayımlanan lisansüstü tez çalışmalarının analizi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden betimsel içerik analizi deseninin kullanıldığı bu çalışmada 45 lisansüstü tez çalışması analiz edilmiştir. Analize dahil edilen çalışmalar; amaçlar, yöntemler, konular, uygulama süreleri, bulgu ve sonuçlar gibi temalara ayrılarak içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Çalışmalarda en fazla araştırılan, akademik başarı, kavram öğretimi, fen bilimlerine yönelik tutum, öğrenilen bilgilerin kalıcılığı gibi alanlarda TGA tekniğinin etkili olduğu görülmektedir. Çalışmalardan elde edilen analiz sonuçlarına gore deney gruplarının uygulama öncesi ve TGA tekniğinin uygulanması sonrası verileri karşılaştırıldığında TGA tekniğinin uygulama öncesine göre başarılı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca deney ve kontrol gruplarının uygulama sonrası verileri karşılaştırıldığında TGA tekniğinin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin daha başarılı olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında TGA tekniğinin sanal laboratuvar, kavram karikatürleri, analojiler, kavram haritaları gibi diğer yöntem ve tekniklerle birlikte kullanıldığında daha başarılı olduğu anlaşılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 18 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.