Bu araştırmanın amacı, yükseköğretimde sınıf yönetiminin kendine has özelliklerini öğretim elemanlarının görüşlerinden hareketle ortaya koymaktır. Bu kapsamda nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik desen kullanılmış ve görüşme tekniğiyle öğretim elemanlarının görüşleri alınmıştır. Çalışma grubunu; farklı bölümlerde görev yapan Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesinden 9, Fen Edebiyat Fakültesinden 11 olmak üzere toplam 20 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Kavramsal çeşitliliğe ve farklı bakış açılarına ulaşabilmek amacıyla maksimum çeşitlilik örneklem tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın verileri betimsel analiz basamaklarına göre değerlendirilmiştir. Çalışmanın bulgularının değerlendirilmesi sonucunda yükseköğretimde sınıf yönetiminde “öğrenci davranışlarının yönetimi”, “öğretimin yönetimi”, “öğrenci sayıları/sınıf büyüklüğü”, “mekân”, “iletişim”, “teknoloji” ve “motivasyon” olmak üzere 7 boyut ortaya konmuştur. Yükseköğretimde sınıf yönetiminin boyutlarının farklı üniversitelerde ve bölümlerde görev yapan öğretim elemanlarının ve farklı yaş gruplarında olan ve farklı üniversitelerde/bölümlerde öğrenim gören öğrencilerin katılımlarıyla daha geniş bir örnekleme ulaşılarak çalışılması önerilmektedir.
Araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme formunun etik incelemesi için Mersin Üniversitesi Sosyal ve Beşerî Bilimler Etik Kuruluna başvurulmuş ve 08.10.2020-37 tarih sayılı onay alınmıştır. Görüşmelerin yapılabilmesi için Mersin Üniversitesi Rektörlüğünden araştırma izni alınmıştır.
The aim of this research is to reveal the dimensions of classroom management in higher education based on the opinions of faculty members. In this context, the phenomenological design, one of the qualitative research designs, was used and the opinions of the faculty members were taken with the interview technique. Working group; It consists of a total of 20 faculty members, 9 from Mersin University Faculty of Education and 11 from the Faculty of Arts and Sciences, working in different departments. In order to reach conceptual diversity and different perspectives, the maximum diversity sampling technique was used. The data of the research were evaluated according to descriptive analysis steps. As a result of the evaluation of the findings of the study, 7 dimensions in classroom management in higher education were revealed: "management of student behavior", "management of instruction", "student numbers/class size", "space", "communication", "technology" and "motivation". It is recommended that the dimensions of classroom management in higher education be studied by reaching a larger sample with the participation of faculty members working in different universities and departments and students of different age groups studying in different universities/departments.
Higher Education Classroom Management in Higher Education the dimensions of classroom management
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 20 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.