Bu araştırmanın amacı, yedinci sınıf seviyesinde ‘‘Cisimlerin Farklı Yönden Görünümü’’ konusunda öğrencilerin uzamsal görselleştirme becerisinin gelişiminde GeoGebra yazılımının kullanımına yönelik öğretmen görüşlerini incelemektir. Araştırmada karma araştırma tekniklerinden eş zamanlı üçgenleme deseni kullanılarak tasarlanmıştır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Hatay ilinin İskenderun ilçesinde, dersinde GeoGebra yazılımını aktif şekilde kullanan 5 ortaokul matematik öğretmeni ve bu öğretmenlerin görev yaptığı okuldan GeoGebra ile öğretim gören (13) ve görmeyen (13) 26 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ve uzamsal görselleştirme testi ie toplanarak içerik analizi ve bağımsız gruplar t testi ile analiz edilmiştir.. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmenlerle yapılan görüşmeler sonucunda GeoGebra uygulamasının öğrencilere üç boyutlu düşünme becerisi kazandırması, derse karşı ilgili ve dikkatli olmalarını sağlaması, derse aktif katılımlarını desteklemesi gibi avantajlarının olduğu bunun yanında her kazanım için uygun olmaması, teknolojik imkân ve ders süresi yetersizliği gibi dezavantajlarının olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Uzamsal görselleştirme becerisinin gelişimi için sınıfta gerekli etkinlik ve çalışmalar yaptıkları çoğunlukla da GeoGebra uygulamasından faydalandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Uzamsal görselleştirme testinde çalışma ile kontrol grubundaki öğrencilerin test puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur ve bu farkın çalışma grubu lehine olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Geogebra Cisimlerin farklı yönlerden görünümleri uzamsal görselleştirme Matematik öğretmenleri
The aim of this study is to examine teachers' views on the use of GeoGebra software in the development of students' spatial visualisation skills in the subject of "View of Objects from Different Directions" at the seventh grade level. The study was designed using simultaneous triangulation design, one of the mixed research techniques. The study group was selected by purposeful sampling method. The study group consisted of 5 secondary school mathematics teachers who actively used GeoGebra software in their lessons in the İskenderun district of Hatay province in the 2021-2022 academic year, and 26 students (13) and 26 students (13) who were taught with GeoGebra from the school where these teachers worked. The data were collected through a semi-structured interview form and a spatial visualisation test and analysed by content analysis and independent samples t-test. According to the results of the study, as a result of the interviews with the teachers, it was concluded that the GeoGebra application has advantages such as providing students with three-dimensional thinking skills, making them interested and attentive to the lesson, and supporting their active participation in the lesson, but it has disadvantages such as not being suitable for every acquisition, lack of technological facilities and insufficient lesson time. It was concluded that they carried out necessary activities and studies in the classroom for the development of spatial visualisation skills and mostly used GeoGebra application. In the spatial visualisation test, a significant difference was found between the test scores of the students in the study and control groups and it was concluded that this difference was in favour of the study group.
Geogebra Views of objects from different directions spatial visualisation Mathematics Teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İlköğretim, Matematik Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 20 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.