Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım modelleri

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 3, 219 - 227, 24.12.2017
https://doi.org/10.26559/mersinsbd.296807

Öz

Birçok
alanda olduğu gibi hemşirelik eğitiminde de kullanılan simülasyon uygulamaları;
psikiyatri hemşireliği öğrencilerine, güvenilir ve pozitif öğrenme ortamında,
psikiyatrik girişimleri yapabilmeyi, kriz yönetimini, terapötik iletişim
becerilerini kullanabilmeyi, eleştirel düşünmeyi, karar vermeyi, interaktif
öğrenmeyi, problem çözmeyi, kendini terapötik kullanmayı vb öğrenme fırsatı
sağlamaktadır. Öğrencilere bilgi, beceri ve deneyim kazandırmak için,
hemşirelik simülasyonlarının oluşturulması esnasında öğrenme teorilerinin
rehber alınması simülasyon deneyimlerinin gelişimine destek sağlamaktadır.
Literatürde çok farklı teknikler kullanılarak yürütülen ruh sağlığı
simülasyonları bulunmaktadır. Ruh sağlığı hemşireliği eğitiminde en yaygın
kullanılan simülasyon teknikleri; standardize edilmiş hasta ile simülasyon,
aslına uygun (yüksek duyarlılıkta) simülasyon, sanal hastalar (gerçeklikler) ve
ses işiterek yapılan simülasyondur. Hemşirelik eğitiminde simülasyon
kullanımının hem eğiticiler hem de öğrenciler üzerinde bir çok olumlu etkisi
bulunmaktadır. Psikiyatri hemşireliği eğitimde kullanılan simülasyon
uygulamaları ülkemizde psikiyatri hemşireliği eğitiminde yaygın olarak
kullanılmamakta ve psikiyatri hemşireliği eğitimde kullanılan simülasyon
uygulamaları ile ilgili yeterince çalışma bulunmamaktadır. Farklı yöntemler ile
yapılan simülasyon tekniklerinin psikiyatri hemşireliği alanına birçok katkısı
olacağı düşünülmüş ve bu nedenle simülasyon kullanımı ile ilgili farkındalığı
artırmak amacı ile bu derleme yapılmıştır.

Kaynakça

  • 1. https://tr.wikipedia.org/wiki/Sim%C3%BClasyon, Erişim Tarihi: 24.11.2015.
  • 2. Şendir M. Kadın sağlığı hemşireliği eğitiminde simulasyon kullanımı. F.N. Hem. Derg 2013 (21)3:205-212.
  • 3. Brown AM. Simulation in undergraduate mental health nursing education: A literatüre review. Clinical Simulation in Nursing 2015;11(10):445-449.
  • 4. Kameg K, Mithell AM, Clochesy J, Howard VM, Suresky J. Communication and human patient simulation in psychiatric nursing. Issues in Mental Health Nursing 2009;30:503–508.
  • 5. Crider MC, Niesh SG. Integrating a professional apprenticeship model with psychiatric clinical simulation. Journal of Psychosocial Nursing and Mental Health Services 2009;49(5):42-49.
  • 6. Guise V, Chambers M, Valimaki M. What can virtual patient simulation offer mental health nursing education?. Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing 2012;19:410–418.
  • 7. Szpak JL, Kameg KM. Simulation decreases nursing student anxiety prior to communication with mentally ill patients. Clinical Simulation in Nursing 2013;9(1):13-19.
  • 8. Brown JF. Applications of simulation technology in psychiatric mental health nursing education. Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing 2008;15:638–644.
  • 9. Hermanns M, Lilly ML, Crawley B. Using clinical simulation to enhance psychiatric nursing training of baccalaureate students. Clinical Simulation in Nursing 2011;7:41-46.
  • 10. Oudshoorn A, Sinclair B. Using unfolding simulations to teach mental health concepts in undergraduate nursing education. Clinical Simulation in Nursing 2015;11(9):396-401.
  • 11. Şendir M, Doğan P. Hemşirelik eğitiminde simülasyonun kullanımı: sistematik inceleme. F.N. Hem. Derg 2015;23(1):49-56.
  • 12. Ellis DM, Brou R, King R, Tusa P. Psychiatric simulation on a budget. Clinical Simulation in Nursing 2015;11(11):469-471.
  • 13. Kaakinen J, Arwood E. Systematic review of nursing simulation literature for use of learning theory. International Journal of Nursing Education Scholarship 2009;6(1):1-20.
  • 14. Murray BA. The use of high-fidelity simulation in psychiatric and mental health nursing clinical education. International Journal of Health Sciences Education, 2014 2(1):1-12.
  • 15. Hemming TF. Simulation methodology in nursing education and adult learning theory. Adult Learning 2012;23(3):129-137.
  • 16. Köksal N, Demirel Ö. Yansıtıcı düşünmenin öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamalarına katkıları. H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi 2008;34:189-203.
  • 17. Aliakbari F, Parvin N, Heidari M, Haghani F. Learning theories application in nursing education. J Edu Health Promot 2015;4(2):3-11.
  • 18. Guinness TM. Simülation in psychiatric nursing education. Journal of Psychosocial Nursing 2011;49(5):9-10.
  • 19. Davis S, Josephsen J, Macy R. Implementation of mental health simulations: Challenges and lessons learned. Clinical Simulation in Nursing 2013;9(5):157-162.
  • 20. Choi YJ. Standardized patients for korean psychiatric nursing student simulations. Clinical Simulation in Nursing 2013;9(9):385-392.
  • 21. Kameg KM, Englert NC, Howard VM, Perozzi KJ. Fusion of psychiatric and medical high fidelity patient simulation scenarios: effect on nursing student knowledge, retention of knowledge, and perception. Issues in Mental Health Nursing 2013;34:892–900.
  • 22. Garry D, Cashin A, Fowler C. Coming ready or not” high fidelity human patient simulation in child and adolescent psychiatric nursing education: Diffusion of Innovation. Nurse Education Today 2011;31:655–659.
  • 23. Maruca AT, Diaz DA. Does simulation enhance undergraduate psychiatric nursing education? A formative assessment. Advances in Dual Diagnosis 2013;6(1):14–23.
  • 24. Lehr ST, Kaplan B. A mental health simulation experience for baccalaureate student nurses. Clinical Simulation in Nursing 2013;9(10):425-431.
  • 25. Unswort J, Mckeever M, Kelleher M. Recognition of physical deterioration in patients with mental health problems: the role of simulation in knowledge and skill development. Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing 2012;19:536–545.
  • 26. Sideras S, McKenzie G, Noone J, Dieckmann N, Allen TL. Impact of a simulation on nursing students’ attitudes toward schizophrenia. Clinical Simulation in Nursing 2015;11(2):134-141.
  • 27. Schwindt R, Nelis A. Integrating simulation into a Reflection-Centered Graduate Psychiatric/Mental Health Nursing Curriculum. Nursing Education Perspectives 2015;36:5 326-329.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Derleme
Yazarlar

Birgül Özkan

Nesibe Günay Molu

Yayımlanma Tarihi 24 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 8 Mart 2017
Kabul Tarihi 11 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özkan, B., & Günay Molu, N. (2017). Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım modelleri. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(3), 219-227. https://doi.org/10.26559/mersinsbd.296807
AMA Özkan B, Günay Molu N. Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım modelleri. Mersin Univ Saglık Bilim Derg. Aralık 2017;10(3):219-227. doi:10.26559/mersinsbd.296807
Chicago Özkan, Birgül, ve Nesibe Günay Molu. “Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım Modelleri”. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 10, sy. 3 (Aralık 2017): 219-27. https://doi.org/10.26559/mersinsbd.296807.
EndNote Özkan B, Günay Molu N (01 Aralık 2017) Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım modelleri. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 10 3 219–227.
IEEE B. Özkan ve N. Günay Molu, “Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım modelleri”, Mersin Univ Saglık Bilim Derg, c. 10, sy. 3, ss. 219–227, 2017, doi: 10.26559/mersinsbd.296807.
ISNAD Özkan, Birgül - Günay Molu, Nesibe. “Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım Modelleri”. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 10/3 (Aralık 2017), 219-227. https://doi.org/10.26559/mersinsbd.296807.
JAMA Özkan B, Günay Molu N. Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım modelleri. Mersin Univ Saglık Bilim Derg. 2017;10:219–227.
MLA Özkan, Birgül ve Nesibe Günay Molu. “Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım Modelleri”. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 10, sy. 3, 2017, ss. 219-27, doi:10.26559/mersinsbd.296807.
Vancouver Özkan B, Günay Molu N. Psikiyatri hemşireliği öğretiminde simülasyon kullanım modelleri. Mersin Univ Saglık Bilim Derg. 2017;10(3):219-27.

MEÜ Sağlık Bilimleri Dergisi Doç.Dr. Gönül Aslan'ın Editörlüğünde Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak 2008 yılında yayımlanmaya başlanmıştır. Prof.Dr. Gönül Aslan Mart 2015 tarihinde Başeditörlük görevine Prof.Dr. Caferi Tayyar Şaşmaz'a devretmiştir. 01 Ocak 2023 tarihinde Prof.Dr. C. Tayyar Şaşmaz Başeditörlük görevini Prof.Dr. Özlem İzci Ay'a devretmiştir. 

Yılda üç sayı olarak (Nisan - Ağustos - Aralık) yayımlanan dergi multisektöryal hakemli bir bilimsel dergidir. Dergide araştırma makaleleri yanında derleme, olgu sunumu ve editöre mektup tipinde bilimsel yazılar yayımlanmaktadır. Yayın hayatına başladığı günden beri eposta yoluyla yayın alan ve hem online hem de basılı olarak yayımlanan dergimiz, Mayıs 2014 sayısından itibaren sadece online olarak yayımlanmaya başlamıştır. TÜBİTAK-ULAKBİM Dergi Park ile Nisan 2015 tarihinde yapılan Katılım Sözleşmesi sonrasında online yayın kabul ve değerlendirme sürecine geçmiştir.

Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 16 Kasım 2011'dan beri Türkiye Atıf Dizini tarafından indekslenmektedir.

Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2016 birinci sayıdan itibaren ULAKBİM Tıp Veri Tabanı tarafından indekslenmektedir.

Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 02 Ekim 2019'dan beri DOAJ tarafından indekslenmektedir.

Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 23 Mart 2021'den beri EBSCO tarafından indekslenmektedir.


Dergimiz açık erişim politikasını benimsemiş olup, dergimizde makale başvuru, değerlendirme ve yayınlanma aşamasında ücret talep edilmemektedir. Dergimizde yayımlanan makalelerin tamamına ücretsiz olarak Arşivden erişilebilmektedir.

154561545815459   

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı  ile lisanslanmıştır.