Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik bölümü öğrencilerinin klinik uygulamalara ilişkin görüşleri

Yıl 2022, Cilt: 15 Sayı: 2, 166 - 177, 31.08.2022
https://doi.org/10.26559/mersinsbd.972603

Öz

Amaç: Bu araştırmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulamalara ilişkin görüşlerini belirlemektir. Yöntem: Tanımlayıcı türdeki araştırmanın evrenini, 20 Aralık 2019-15 Ocak 2020 tarihleri arasında Türkiye’nin güneyindeki bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümü ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıfında öğrenim gören öğrenciler (N=695), örneklemini ise 252 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, Kişisel Bilgi Formu ve Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Uygulamalara İlişkin Görüşleri Anketi ile toplandı. Analizler yüzde, frekans, ortalama, standart sapma ve Pearson Ki-kare testiyle değerlendirildi. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 21.04±1.32’dir. Öğrencilerin hemşirelik mesleğini seçme nedeni olarak ilk sırada, kolay iş bulma imkanının (%64.7) geldiği belirlendi. Öğrencilerin %58.7’si klinik uygulamalar sırasında öğretim elemanı ile sorun yaşadığını belirtti. Öğrencilerin klinik uygulamalarda öğretim elemanlarından beklentileri, klinikte vakaları uygun örnekle açıklamaları (%98.8), öğrenciyi hasta başında eleştirmemeleri, rencide etmemeleri (%98), adil bir yaklaşım sergilemeleri (%98) olarak belirlendi. Kolay iş bulma, iyi para kazanma ve aile isteği nedenleriyle hemşirelik mesleğini seçme ile cinsiyet arasında istatistiksel olarak anlamlı zayıf ilişki olduğu saptandı (p<0.05). Kolay iş bulma ve insanlara yardım etme isteği nedeniyle hemşirelik mesleğini seçme ile sınıf düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı zayıf ilişki olduğu saptandı (p<0.05). Klinik uygulamalar sırasında hastanın tedavi ve bakım uygulamalarını öğretim elemanı ile birlikte yapmayı isteme durumu ile sınıf düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı zayıf ilişki olduğu belirlendi (p<0.05). Ayrıca klinik uygulamalar sırasında öğretim elemanı ile sorunlar yaşama durumu ile yaş ve sınıf düzeyleri arasında da istatistiksel olarak anlamlı zayıf ilişki olduğu belirlendi (p<0.05). Sonuç: Öğretim elemanlarının klinik eğitimde öğrencileri anlamaya dayalı yaklaşım sergilemeleri, öğrencilerin motivasyonlarını artırıcı etkileşimlerde bulunmaları ve öğrenci değerlendirmelerini objektif kriterlere göre yapmaları önerilmektedir. Öğrenci hemşireler uygun klinik öğrenme fırsatları ve deneyimlerini kapsayacak şekilde öğrenme modelleriyle desteklenmelidir

Destekleyen Kurum

Yok.

Proje Numarası

Yok.

Kaynakça

  • 1.Hossein KM, Fatemeh D, Fatemeh OS, Katri VJ, Tahareh B. Teaching style in clinical nursing education: A qualitative study of Iranian nursing teachers' experiences. Nurse Education in Practice. 2010;10:8–12. doi: 10.1016/j.nepr.2009.01.016.
  • 2.Karadağ G, Parlar Kılıç S, Ovayolu N, Ovayolu Ö, Kayaaslan H. Öğrenci Hemşirelerin Klinik Uygulamada Karşılaştıkları Güçlükler ve Klinik Hemşireler Hakkındaki Görüşleri. Taf Preventive Medicine Bulletin. 2013;12:665-672. doi: 10.5455/pmb.1-1353569323.
  • 3.Özbasan A, Bayram A. Türkiye’de hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulama deneyimlerini etkileyen faktörler: Sistematik derleme. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi. 2020;9(2):124-145.
  • 4.D’Souza MS, Venkatesaperumal R, Radhakrishnan J, Balachandran S. Engagement in clinical learning environment among nursing students: role of nurse educator. Open Journal of Nursing. 2013;3:25–32. doi: 10.4236/ojn.2013.31004.
  • 5.Karabulut N, Yaman Aktaş Y, Küçük Alemdar D. The relationship of clinical learning environment to nursing students’ academic motivation. Kontakt. 2015;17(1):e6-e12.
  • 6.Bourgeois S, Drayton N, Brown AM. An innovative model of supportive clinical teaching and learning for undergraduate nursing students: A cluster model. Nurse Education in Practice. 2011;11(2):114-118. doi: 10.1016/j.nepr.2010.11.005.
  • 7.Gidman J, McIntosch A, Melling K, Smith D. Students perceptions of support in practice. Nurse Education in Practice. 2011;11(6):351–358. doi: 10.1016/j.nepr.2011.03.005. 8.Alpar R. Spor, sağlık ve eğitim bilimlerinden örneklerle uygulamalı istatistik ve geçerlik-güvenirlik. 5. Baskı. Ankara, Detay Yayıncılık, 2016.
  • 9.Ertuğrul M, Şahin E. Erkek hemşirelik öğrencilerinin doğum ve kadın hastalıkları dersi klinik uygulamaları sonrasındaki görüşleri ve tecrübeleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2021;24(2):212-219.
  • 10.Tokur Kesgin M, Çıtak Bilgin N, Ayhan F. Hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulamaya ilişkin görüşleri: genel uygulama dersi örneği. Social Sciences Studies Journal. 2018;4(22):3805-3816. doi: 10.26449/sssj.818.
  • 11.Sabancıoğulları S, Doğan S, Kelleci M, Avcı D. Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin internlik programına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi. 2012;5(1):16-22.
  • 12. Karadağ G, Pekmezci S, Sapçı E. Thought and expectations of nursing students through education and professional. Gaziantep Medical Journal. 2015;25(1):26-31.
  • 13. Özden D, Özveren H, Gülnar E. Hemşirelik öğrencilerinin klinik karar verme düzeyleri ve etkileyen faktörler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi. 2018;11(1):41-47.
  • 14. Sweet, L, Broadbent J. Nursing students’ perceptions of the qualities of a clinical facilitator that enhance learning. Nurse Education in Practice. 2017;22:30-36. doi: 10.1016/j.nepr.2016.11.007.
  • 15. Tambağ H, Turan Z, Can R. Hemşirelik öğrencilerinin klinik öğrenim çevresi ile ilgili görüşleri. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 2017;33(1):96-110.
  • 16. Akman G, Baltacı N, Metin A, ve ark. Hemşirelik öğrencilerinin klinik öğrenme çevresine yönelik algıları. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019;4(2):69-76.
  • 17. Bott G, Mohide A, Lawlor Y. A clinical teaching technique for nurse preceptors: the five minute preceptor. Journal of Professional Nursing. 2011;27(1):35-42. doi: 10.1016/j.profnurs.2010.09.009.
  • 18. Kapucu S, Bulut H. Turkish nursing students’ views of their clinical learning environment: a focus group study. Pakıstan Journal Of Medıcal Scıences. 2011;27(5):1149-1153. 19. Öner Altıok H, Üstün B. Hemşirelik öğrencilerinin stres kaynakları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2013;13(2):747-766.
  • 20. Serçekuş P, Başkale H. Nursing students' perceptions about clinical learning environment in Turkey. Nurse Education In Practice. 2016;17:134-138. doi: 10.1016/j.nepr.2015.12.008.
  • 21. Turan Bahçeoğlu G, Tan M, Dayapoğlu N. Hemşirelik öğrencilerinin ve klinik hemşirelerin intörn uygulamasına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017;20(3):170-179.
  • 22. Kristofferzon ML, Mårtensson G, Mamhidir AG, Löfmark A.Nursing students' perceptions of clinical supervision: The contributions of preceptors, head preceptors and clinical lecturers. Nurse Educ. Today. 2013;33(10):1252–1257. doi: 10.1016/j.nedt.2012.08.017.
  • 23. Jansson I, Ene KW. Nursing students’ evaluation of quality indicators during learning in clinical practice. Nurse Education In Practice. 2016;20:17-22. doi: 10.1016/j.nepr.2016.06.002.
  • 24. Atasoy I, Sütütemiz N. Bir grup hemşirelik son sınıf öğrencisinin hemşirelik eğitimi ile ilgili görüşleri. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi. 2014;22(2):94-104.
  • 25. Biçer S, Ceyhan YŞ, Şahin F. Hemşirelik öğrencileri ve klinik hemşirelerin klinik uygulamada öğrenciye yapılan rehberlik ile ilgili görüşleri. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi. 2015;23(3):215-223.
  • 26. Partlak Günüşen N, Üstün B. Hemşirelik öğrencilerinin klinik eğitimde verilen geribildirime yönelik görüşleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2012;15(3):197- 204.
  • 27. Helminen K, Tossavainen K, Turunen H. Assessing clinical practice of student nurses: Views of teachers, mentors and students. Nurse Education Today. 2014;34(8):1161–1166. doi: 10.1016/j.nedt.2014.04.007.
  • 28. Henderson A, Cooke M, Creedy DK, Walker R. Nursing students' perceptions of learning in practice environments: A review. Nurse Education Today. 2012;32(3):299-302. doi: 10.1016/j.nedt.2011.03.010.
  • 29. Brown L, Herd K, Humpries G, Paton M. The role of the lecture in practice placements: What do students think?. Nurse Education in Practice. 2005;5(2):84–90. doi: 10.1016/j.nepr.2004.03.006.
  • 30. Wu XV, Enskär K, Lee CC, Wang W. A systematic review of clinical assessment for undergraduate nursing students. Nurse Education Today. 2015;35(2):347–359. doi: 10.1016/j.nedt.2014.11.016.

Opinions of nursing students on clinical practices

Yıl 2022, Cilt: 15 Sayı: 2, 166 - 177, 31.08.2022
https://doi.org/10.26559/mersinsbd.972603

Öz

Aim: The aim of this study was to determine the views of nursing students on clinical practices. Method: The population of the cross-sectional study consists of second, third and fourth year students (N=695) studying at a state university in the south of Turkey between 20 December 2019 and 15 January 2020, and the sample was consisted of 252 students. Data were collected by Personal Information Form and Nursing Students' Views of Clinical Practice Questionnaire. Analyzes were evaluated with percentage, frequency, mean, standard deviation and Pearson Chi-square test. Results: The mean age of the students was 21.04±1.32. It was determined that the first reason for choosing the nursing profession was the opportunity to find a job easily (64.7%). 58.7% of the students stated that they had problems with the instructor during clinical practices. The expectations of the students from the instructors in clinical practice were determined as explaining the cases with appropriate examples in the clinic (98.8%), not criticizing the student at the bedside (98%), and displaying a fair approach (98%). It was determined that there was a statistically significant weak correlation between gender and choosing the nursing profession due to easy job finding, good income and family desire (p<0.05). It was found that there was a statistically significant weak correlation between choosing the nursing profession due to the desire to find a job easily and helping people and their grade levels (p<0.05). There was a statistically significant weak correlation between the patient's willingness to perform treatment and care practices together with the instructor during clinical applications and their grade level (p<0.05). In addition, it was determined that there was a statistically significant weak correlation between the status of experiencing problems with the instructor during clinical applications and age and class levels (p<0.05). Conclusion: It is recommended that faculty members demonstrate an understanding- based approach to students in clinical education, engage in interactions that increase students' motivation, and make student evaluations according to objective criteria. Student nurses should be supported by learning models that include appropriate clinical learning opportunities and experiences

Proje Numarası

Yok.

Kaynakça

  • 1.Hossein KM, Fatemeh D, Fatemeh OS, Katri VJ, Tahareh B. Teaching style in clinical nursing education: A qualitative study of Iranian nursing teachers' experiences. Nurse Education in Practice. 2010;10:8–12. doi: 10.1016/j.nepr.2009.01.016.
  • 2.Karadağ G, Parlar Kılıç S, Ovayolu N, Ovayolu Ö, Kayaaslan H. Öğrenci Hemşirelerin Klinik Uygulamada Karşılaştıkları Güçlükler ve Klinik Hemşireler Hakkındaki Görüşleri. Taf Preventive Medicine Bulletin. 2013;12:665-672. doi: 10.5455/pmb.1-1353569323.
  • 3.Özbasan A, Bayram A. Türkiye’de hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulama deneyimlerini etkileyen faktörler: Sistematik derleme. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi. 2020;9(2):124-145.
  • 4.D’Souza MS, Venkatesaperumal R, Radhakrishnan J, Balachandran S. Engagement in clinical learning environment among nursing students: role of nurse educator. Open Journal of Nursing. 2013;3:25–32. doi: 10.4236/ojn.2013.31004.
  • 5.Karabulut N, Yaman Aktaş Y, Küçük Alemdar D. The relationship of clinical learning environment to nursing students’ academic motivation. Kontakt. 2015;17(1):e6-e12.
  • 6.Bourgeois S, Drayton N, Brown AM. An innovative model of supportive clinical teaching and learning for undergraduate nursing students: A cluster model. Nurse Education in Practice. 2011;11(2):114-118. doi: 10.1016/j.nepr.2010.11.005.
  • 7.Gidman J, McIntosch A, Melling K, Smith D. Students perceptions of support in practice. Nurse Education in Practice. 2011;11(6):351–358. doi: 10.1016/j.nepr.2011.03.005. 8.Alpar R. Spor, sağlık ve eğitim bilimlerinden örneklerle uygulamalı istatistik ve geçerlik-güvenirlik. 5. Baskı. Ankara, Detay Yayıncılık, 2016.
  • 9.Ertuğrul M, Şahin E. Erkek hemşirelik öğrencilerinin doğum ve kadın hastalıkları dersi klinik uygulamaları sonrasındaki görüşleri ve tecrübeleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2021;24(2):212-219.
  • 10.Tokur Kesgin M, Çıtak Bilgin N, Ayhan F. Hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulamaya ilişkin görüşleri: genel uygulama dersi örneği. Social Sciences Studies Journal. 2018;4(22):3805-3816. doi: 10.26449/sssj.818.
  • 11.Sabancıoğulları S, Doğan S, Kelleci M, Avcı D. Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin internlik programına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi. 2012;5(1):16-22.
  • 12. Karadağ G, Pekmezci S, Sapçı E. Thought and expectations of nursing students through education and professional. Gaziantep Medical Journal. 2015;25(1):26-31.
  • 13. Özden D, Özveren H, Gülnar E. Hemşirelik öğrencilerinin klinik karar verme düzeyleri ve etkileyen faktörler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi. 2018;11(1):41-47.
  • 14. Sweet, L, Broadbent J. Nursing students’ perceptions of the qualities of a clinical facilitator that enhance learning. Nurse Education in Practice. 2017;22:30-36. doi: 10.1016/j.nepr.2016.11.007.
  • 15. Tambağ H, Turan Z, Can R. Hemşirelik öğrencilerinin klinik öğrenim çevresi ile ilgili görüşleri. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 2017;33(1):96-110.
  • 16. Akman G, Baltacı N, Metin A, ve ark. Hemşirelik öğrencilerinin klinik öğrenme çevresine yönelik algıları. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019;4(2):69-76.
  • 17. Bott G, Mohide A, Lawlor Y. A clinical teaching technique for nurse preceptors: the five minute preceptor. Journal of Professional Nursing. 2011;27(1):35-42. doi: 10.1016/j.profnurs.2010.09.009.
  • 18. Kapucu S, Bulut H. Turkish nursing students’ views of their clinical learning environment: a focus group study. Pakıstan Journal Of Medıcal Scıences. 2011;27(5):1149-1153. 19. Öner Altıok H, Üstün B. Hemşirelik öğrencilerinin stres kaynakları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2013;13(2):747-766.
  • 20. Serçekuş P, Başkale H. Nursing students' perceptions about clinical learning environment in Turkey. Nurse Education In Practice. 2016;17:134-138. doi: 10.1016/j.nepr.2015.12.008.
  • 21. Turan Bahçeoğlu G, Tan M, Dayapoğlu N. Hemşirelik öğrencilerinin ve klinik hemşirelerin intörn uygulamasına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017;20(3):170-179.
  • 22. Kristofferzon ML, Mårtensson G, Mamhidir AG, Löfmark A.Nursing students' perceptions of clinical supervision: The contributions of preceptors, head preceptors and clinical lecturers. Nurse Educ. Today. 2013;33(10):1252–1257. doi: 10.1016/j.nedt.2012.08.017.
  • 23. Jansson I, Ene KW. Nursing students’ evaluation of quality indicators during learning in clinical practice. Nurse Education In Practice. 2016;20:17-22. doi: 10.1016/j.nepr.2016.06.002.
  • 24. Atasoy I, Sütütemiz N. Bir grup hemşirelik son sınıf öğrencisinin hemşirelik eğitimi ile ilgili görüşleri. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi. 2014;22(2):94-104.
  • 25. Biçer S, Ceyhan YŞ, Şahin F. Hemşirelik öğrencileri ve klinik hemşirelerin klinik uygulamada öğrenciye yapılan rehberlik ile ilgili görüşleri. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi. 2015;23(3):215-223.
  • 26. Partlak Günüşen N, Üstün B. Hemşirelik öğrencilerinin klinik eğitimde verilen geribildirime yönelik görüşleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2012;15(3):197- 204.
  • 27. Helminen K, Tossavainen K, Turunen H. Assessing clinical practice of student nurses: Views of teachers, mentors and students. Nurse Education Today. 2014;34(8):1161–1166. doi: 10.1016/j.nedt.2014.04.007.
  • 28. Henderson A, Cooke M, Creedy DK, Walker R. Nursing students' perceptions of learning in practice environments: A review. Nurse Education Today. 2012;32(3):299-302. doi: 10.1016/j.nedt.2011.03.010.
  • 29. Brown L, Herd K, Humpries G, Paton M. The role of the lecture in practice placements: What do students think?. Nurse Education in Practice. 2005;5(2):84–90. doi: 10.1016/j.nepr.2004.03.006.
  • 30. Wu XV, Enskär K, Lee CC, Wang W. A systematic review of clinical assessment for undergraduate nursing students. Nurse Education Today. 2015;35(2):347–359. doi: 10.1016/j.nedt.2014.11.016.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hilal Altundal 0000-0001-6186-0280

Ladin Yağtu 0000-0001-8487-591X

Nazlı Can Denizhan 0000-0002-8786-9918

Gamze Güneşli 0000-0001-8700-9208

Mualla Yılmaz 0000-0003-2685-4306

Proje Numarası Yok.
Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2022
Gönderilme Tarihi 16 Temmuz 2021
Kabul Tarihi 27 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altundal, H., Yağtu, L., Denizhan, N. C., Güneşli, G., vd. (2022). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin klinik uygulamalara ilişkin görüşleri. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 15(2), 166-177. https://doi.org/10.26559/mersinsbd.972603
AMA Altundal H, Yağtu L, Denizhan NC, Güneşli G, Yılmaz M. Hemşirelik bölümü öğrencilerinin klinik uygulamalara ilişkin görüşleri. Mersin Univ Saglık Bilim Derg. Ağustos 2022;15(2):166-177. doi:10.26559/mersinsbd.972603
Chicago Altundal, Hilal, Ladin Yağtu, Nazlı Can Denizhan, Gamze Güneşli, ve Mualla Yılmaz. “Hemşirelik bölümü öğrencilerinin Klinik Uygulamalara ilişkin görüşleri”. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 15, sy. 2 (Ağustos 2022): 166-77. https://doi.org/10.26559/mersinsbd.972603.
EndNote Altundal H, Yağtu L, Denizhan NC, Güneşli G, Yılmaz M (01 Ağustos 2022) Hemşirelik bölümü öğrencilerinin klinik uygulamalara ilişkin görüşleri. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 15 2 166–177.
IEEE H. Altundal, L. Yağtu, N. C. Denizhan, G. Güneşli, ve M. Yılmaz, “Hemşirelik bölümü öğrencilerinin klinik uygulamalara ilişkin görüşleri”, Mersin Univ Saglık Bilim Derg, c. 15, sy. 2, ss. 166–177, 2022, doi: 10.26559/mersinsbd.972603.
ISNAD Altundal, Hilal vd. “Hemşirelik bölümü öğrencilerinin Klinik Uygulamalara ilişkin görüşleri”. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 15/2 (Ağustos 2022), 166-177. https://doi.org/10.26559/mersinsbd.972603.
JAMA Altundal H, Yağtu L, Denizhan NC, Güneşli G, Yılmaz M. Hemşirelik bölümü öğrencilerinin klinik uygulamalara ilişkin görüşleri. Mersin Univ Saglık Bilim Derg. 2022;15:166–177.
MLA Altundal, Hilal vd. “Hemşirelik bölümü öğrencilerinin Klinik Uygulamalara ilişkin görüşleri”. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 15, sy. 2, 2022, ss. 166-77, doi:10.26559/mersinsbd.972603.
Vancouver Altundal H, Yağtu L, Denizhan NC, Güneşli G, Yılmaz M. Hemşirelik bölümü öğrencilerinin klinik uygulamalara ilişkin görüşleri. Mersin Univ Saglık Bilim Derg. 2022;15(2):166-77.

MEÜ Sağlık Bilimleri Dergisi Doç.Dr. Gönül Aslan'ın Editörlüğünde Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak 2008 yılında yayımlanmaya başlanmıştır. Prof.Dr. Gönül Aslan Mart 2015 tarihinde Başeditörlük görevine Prof.Dr. Caferi Tayyar Şaşmaz'a devretmiştir. 01 Ocak 2023 tarihinde Prof.Dr. C. Tayyar Şaşmaz Başeditörlük görevini Prof.Dr. Özlem İzci Ay'a devretmiştir. 

Yılda üç sayı olarak (Nisan - Ağustos - Aralık) yayımlanan dergi multisektöryal hakemli bir bilimsel dergidir. Dergide araştırma makaleleri yanında derleme, olgu sunumu ve editöre mektup tipinde bilimsel yazılar yayımlanmaktadır. Yayın hayatına başladığı günden beri eposta yoluyla yayın alan ve hem online hem de basılı olarak yayımlanan dergimiz, Mayıs 2014 sayısından itibaren sadece online olarak yayımlanmaya başlamıştır. TÜBİTAK-ULAKBİM Dergi Park ile Nisan 2015 tarihinde yapılan Katılım Sözleşmesi sonrasında online yayın kabul ve değerlendirme sürecine geçmiştir.

Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 16 Kasım 2011'dan beri Türkiye Atıf Dizini tarafından indekslenmektedir.

Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2016 birinci sayıdan itibaren ULAKBİM Tıp Veri Tabanı tarafından indekslenmektedir.

Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 02 Ekim 2019'dan beri DOAJ tarafından indekslenmektedir.

Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 23 Mart 2021'den beri EBSCO tarafından indekslenmektedir.


Dergimiz açık erişim politikasını benimsemiş olup, dergimizde makale başvuru, değerlendirme ve yayınlanma aşamasında ücret talep edilmemektedir. Dergimizde yayımlanan makalelerin tamamına ücretsiz olarak Arşivden erişilebilmektedir.

154561545815459   

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı  ile lisanslanmıştır.