Dr. Danışoğlu lisans derecesini ODTÜ İşletme Bölümü’nden, istatistik alanında yaptığı yüksek lisansı ile ekonomi yan dalıyla birlikte tamamladığı finans doktorasını Texas Tech Üniversite’sinden almıştır. Eylül 1990’da araştırma görevlisi olarak katıldığı İşletme Bölümü’nde 1996’dan bu yana tam zamanlı öğretim üyesi olarak görevini sürdürmektedir. Dr. Danışoğlu’nun temel araştırma konuları varlık fiyatlandırması ve bankacılıktır. Bu alanlardaki çalışmaları pek çok bilimsel dergide yayınlanan Dr. Danışoğlu, birçok yüksek lisans ve doktora tezine de danışmanlık yapmıştır. Son zamanlarda, sosyal etki yatırımları alanına yoğun bir ilgi geliştirmiştir. Bu alandaki çalışmalarıyla yatırımcıların aynı anda sosyal ve finansal getiri elde etme amacı güttüğü çoklu değer yatırımı literatürüne katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Dr. Danışoğlu’nun yayınları en iyi bilimsel makale ödülüne layık görülmüş, danışmanlığını yaptığı tez öğrencileri ise ODTÜ tarafından verilen en iyi tez ödülünü almaya hak kazanmışlardır. Dr. Danışoğlu, bölümün lisans, yüksek lisans, doktora ve yöneticiler için işletmecilik yüksek lisans programlarında, ayrıca ODTÜ Uygulamalı Matematik Ensitüsü’nde dersler vermektedir. Banka yönetimi ve finansal türevler alanlarında hazırladığı derslerin yanı sıra lisans ve lisansüstü programlarda verilen mikroekonomi dersine de düzenli olarak katkı sağlamaktadır. 10 yıldan uzun süre Texas Tech Üniversitesi’nin Finans Bölümü’nde misafir öğretim üyesi olarak görev yapmış ve çeşitli finans dersleri vermiştir. Ayrıca, ODTÜ Eğitimde Üstün Başarı Ödülü’ne sahiptir.
Dr Aliakbar Jafari is an Associate Professor of Marketing at the University of Strathclyde Business School in Scotland. Before joining academia, he held international marketing positions in the Iranian automotive industry. He sits on the Editorial Review Board of Consumption, Markets & Culture, Senior Editorial Advisory Board of Journal of Islamic Marketing, Editorial Advisory Board of Journal of Halal Service Research, and the Editorial Board of Marketing Theory, Interdisciplinary Journal of Management Studies, and Tourism Planning and Development. He studies markets primarily as socioculturally embedded contexts in which multiple formal and informal institutions and their actors interact, values and systems of meanings are (re)created, and diverse practices, processes, and offerings (i.e., products and services) are (re)shaped.
https://people.ieu.edu.tr/tr/devrimsezer
https://iue.academia.edu/DevrimSezer
Özgeçmiş
Prof. Dr. Haldun Yalçınkaya Kuleli ve Harbiye’deki öğrenimini müteakip İstanbul Üniversitesinde Uluslararası İlişkiler alanında lisansüstü eğitimini tamamlamıştır. Yüksek lisans tezini “Barışı Koruma” ve doktora tezini ise “Savaşın Dönüşümü” üzerine yazmıştır. Doktorasını tamamladıktan sonra Oxford Üniversitesi, ABD Kara Harp Okulu’nda (West Point) ve Florida Üniversitesi’nde akademik çalışmalar yapmıştır. Savaş, terörizm, Uluslararası Güvenlik ve Uluslararası İlişkiler konularında çok sayıda kitap ile ulusal ve uluslararası akademik makaleler yayınlamıştır.
Profesyonel yaşantısında on yıl subay olarak çeşitli askeri birliklerde ve ayrıca Afganistan’da Uluslararası Güvenlik ve İstikrar Harekatında görev almıştır. İkinci on yılda Harbiye’de Uluslararası İlişkiler Öğretim Üyesi olarak görev almıştır. 2013 yılından itibaren TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümünde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.
Bununla birlikte Bodrum+ Institute’nü 2022 yılında kurmuş olup, Bilgi Devriminin yaşattığı paradigma değişiminin getireceği değişimlere ayak uyduracak şekilde önümüzdeki yıllarda Yüksek Öğretimde yaşanacak sorunlara alternatif olacak bir yüksek öğretim eko sistemi kurma girişimine liderlik etmektedir.
Global Counter Terrorism Forum, United Nations Counter Terrorism Research Network, NATO Center of Excellence Defence Against Terrorism, University of Oxford Changing Character of War Project gibi uluslararası girişimlerde uzman, araştırmacı ve danışman olarak görev yapmıştır.
Willi Semmler is the Arnhold Professor of International Cooperation and Development at the New School for Social Research, New York, and was a professor at American University, Washington, D.C., and Bielefeld University, Germany, and was a Fulbright Professor at the University of Vienna. He is an honorary doctor of the American University Europe-Fon and was an evaluator of research projects for the EU Commission and a visiting scholar at the ECB and the IMF while working for the IEO at the IMF. He is also a member of the Center on Capitalism and Society, Columbia University, directed by Edmund Phelps (Nobel Laureate in Economics), a research associate at La Sapienza, Rome, and an associate editor of the journal Econometrics and Statistics. His research is on empirical macroeconomics, financial economics, and the economics of climate change. He has numerous journal and book publications, and his research has appeared in publications of the World Bank, the IMF, the ECB, and ILO.
Thomas Marois is Professor of Political Economy, Director of the Public Banking Project, and Tier 1 Canada Research Chair in Public Banking for Sustainability, Inclusion and Prosperity at McMaster University, Canada. He is a leading scholar of public banks worldwide, focusing on public-public collaboration for the financing of green and just transitions. Thomas is author of the 2021 book Public Banks: Decarbonisation, Definancialisation, and Democratisation (Cambridge University Press), which was awarded the 2023 Joan Robinson Prize by the European Association for Evolutionary Political Economy. He sits on the Council of Europe Development Bank Award for Social Cohesion Jury and is a member of the Knowledge Advisory Committee for the Finance in Common Summit Secretariat.
Olga Kravets is a senior lecturer at Royal Holloway University of London and holds a PhD in Economics from the University of Sydney, Australia. Her research interests are in history and politics of consumer culture, markets, and marketing with the focus on studying inequalities from critical perspectives. She co-edited The SAGE Handbook of Consumer Culture and The Routledge Companion to Marketing and Feminism. Her research has been published in Business History Review, Journal of Marketing, Journal of Material Culture, Marketing Theory among others and in edited books.