Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Cross-Border E-Commerce: Opening to Global Markets with E-Export

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 1, 1 - 19, 31.12.2024
https://doi.org/10.55044/meusbd.1466658

Öz

In today's world, with the rapid advancement of technology and the widespread use of the internet, the business world is undergoing a significant transformation. This transformation, particularly through e-export, a subsidiary of e-commerce, has significantly impacted the process of small and medium-sized enterprises (SMEs) entering global markets. The widespread use of the internet and technological advancements facilitate businesses' access to international markets, overcoming geographical and economic boundaries. This study aims to thoroughly examine the dynamics of e-export, highlighting the opportunities and challenges SMEs face in entering global markets. The study has conducted an extensive literature review and used qualitative analysis methods to assess the current situation and future potential of e-export. Research results show that while e-export offers various advantages such as accessing new markets, business model innovation, and expanding customer bases, challenges in logistics, customs regulations, and payment systems hinder the full utilization of these advantages. The study suggests strategies for governments and businesses to overcome these barriers. Research highlights that the importance of e-export in global trade is expected to increase and its success is closely linked to overcoming these challenges. This study is considered a valuable resource for understanding the impacts of e-export on SMEs and shaping policies and strategies in this area.

Kaynakça

  • Akarslan, Y. (2022). Algılanan ebeveyn ilişkisi ile yetişkinlikte görülen duygusal tepkisellik düzeyi ve evlilikte ebeveyn çocuk iletişimi arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Topkapı Üniversitesi, İstanbul
  • Akoğlu Günbatan, M. (2022). Bağlanma stilleri ve duygusal yeme ilişkisinde duygusal tepkisellik ve bilişsel duygu düzenleme stratejilerinin aracı rolü [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Medipol Üniversitesi, İstanbul
  • Aksoy, M. P. (2021). Duygusal tepkisellik, okula yabancılaşma ve okula bağlılık arasında okul reddinin aracı rolünün incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi, Erzurum
  • Akyıldız, D. (2019). Yas tepkilerinin algılanan eş desteği, duygusal baskılama ve duygusal tepkisellik ile ilişkilerinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Maltepe Üniversitesi, İstanbul
  • Alpüran Kocabıyık, N. (2022). Kekemeliği olan ve olmayan 4-6 yaş çocukların duygusal tepkiselliklerinin olaya ilişkin potansiyeller (OİP) ölçümleri ile karşılaştırılması ve OİP ölçümlerinin kekemeliğin klinik görünümüyle ilişkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Üsküdar Üniversitesi, İstanbul
  • Altunbaş, T. (2018). Duygusal zekâ programının öğrencilerin duygusal zeka, atılgan, saldırgan ve çekingen davranışlarına etkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir
  • Angie, A.D., Connelly, S., Waples, E.P. ve Kligyte, V. (2011). The influence of discrete emotions on judgement and decision-making: A meta-analytic review. Cognition and Emotion, 25: 1393- 1422.
  • Aytaş, A. D. (2022). Suç geçmişi olan ve olmayan çocuklarda duygu düzenleme, duygusal tepkisellik ve duygusal-psikolojik iyi oluş düzeylerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi, Erzurum
  • Balaban, G. (2023). Pekiştireç duyarlılığı ve duygusal tepkisellik: Motivasyonel model temelinde kişilik bozuklukları ile çalışma belleği arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul
  • Bayrı, H., ve Özdemir, H. P. (2022). Özel yetenekli öğrencilerin duygusal tepkisellik, öz-yeterlik ve psikolojik kırılganlık düzeylerinin incelenmesi: Bir karma yöntem çalışması. Electronic Journal of Social Sciences, 21(81), 1-20.
  • Bilaç, Ö., Önder, A., Kavurma, C., Eslek, A., Uzunoğlu, G., Sapmaz, Ş. Y. ve Kandemir, H. (2021). Madde kullanan ergenlerin problem çözme, karar verme becerileri, duygusal tepkisellik düzeyleri ve anne tutumlarının değerlendirilmesi: Olgu-kontrol çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 32(1), 17-25.
  • Becerra, R. ve Campitelli, G. (2013). Emotional reactivity: Critical analysis and proposal of a new scale. International Journal of Applied Psychology, 3(6):161-168. https://doi.org/10.5923/j.ijap.20130306.03
  • Cengiz, S. (2017). Ergenlerde duygusal tepkisellik bilişsel çarpıtma ve depresyon arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi, Erzurum
  • Corbin, J. ve Strauss, A. (2015). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (4.bs.). Sage.
  • Çakmak, Ö. N. (2018). Bağlanma stilleri ve duygusal tepkisellik arasındaki ilişkide psikolojik sağlamlığın aracılık rolünün incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Arel Üniversitesi, İstanbul
  • Çavdar, E. (2022). Öğretmen adaylarının internet bağımlılığı ile sorumluluk ve duygusal tepkisellik düzeyleri arasındaki ilişki [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi, Erzurum
  • Davidson, R. J. (1998). Affective style and affective disorders: Perspectives from affective neuroscience. Cognition and Emotion, 12(3): 307–330. https://doi.org/10.1080/026999398379628
  • Dökmeci, M. (2017). Self-compassıon as a medıator between parental acceptance-rejectıon and emotıonal reactıvıty among unıversıty students [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul
  • Engel, K. D., Lunkenheimer, E. ve Corapci, F. (2023). Do maternal power assertive discipline and warmth interact to influence toddlers’ emotional reactivity and noncompliance? Infant and Child Development, 32(5), e2442. https://doi.org/10.1002/icd.2442
  • Gökdağ, C. (2023). The effects of two individual differences in emotional process on psychological problems: The mediating role of emotion dysregulation between emotional reactivity and distress. Personality and Individual Differences, 203, 112008. https://doi.org/10.1016/j.paid.2022.112008
  • Gross J. J. (1998). Antecedent- and response-focused emotion regulation: divergent consequences for experience, expression, and physiology. Journal of Personality and Social Psychology, 74(1): 224–237. https://doi.org/10.1037//0022-3514.74.1.224
  • Gross, J. J. (2015). Emotion regulation: Current status and future prospects. Psychological Inquiry, 26(1): 1–26. https://doi.org/10.1080/1047840X.2014.940781
  • Gross, J. J. (2001). Emotion regulation in adulthood: Timing is everything. Current directions in psychological science, 10(6), 214-219. https://doi.org/10.1111/1467-8721.00152
  • Herpertz, S. C., Kunert, H. J., Schwenger, U. B. ve Sass, H. (1999). Affective responsiveness in borderline personality disorder: A psychophysiological approach. American Journal of Psychiatry, 156(10), 1550-1556. https://doi.org/10.1176/ajp.156.10.1550
  • Karaoğlan, T. (2018). Baba ve yetişkin kızları arasındaki ilişkide duygusal erişilebilirlik ve algılanan ebeveyn biçiminin yetişkin kadınlarda duygusal tepkisellik ve dürtüsel davranışlar arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Üsküdar Üniversitesi, İstanbul
  • Lucas, R. E. ve Baird, B. M. (2004). Extraversion and emotional reactivity. Journal of Personality and Social Psychology, 86(3): 473–485. https://doi.org/10.1037/0022-3514.86.3.473
  • Nock, M. K., Wedig, M. M., Holmberg, E. B. ve Hooley, J. M. (2008). The emotion eeactivity scale: development, evaluation, and relation to self-injurious thoughts and behaviors. Behavior therapy, 39(2), 107-116 https://doi.org/10.1016/j.beth.2007.05.005
  • Nyland, B. (1999). Listening to infants: Emotional literacy and the child care setting. International Journal of Early Childhood, 31(2): 99-104.
  • Özen, D. E. (2021). Öğretmenlerde duygusal öz-yeterlik ve duygusal tepkisellik arasındaki ilişkide psikolojik dayanıklılığın aracı rolü [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Mersin Üniversitesi, Mersin
  • Öztürk, G. B. (2021). Borderline kişilik özelliklerine sahip kişilerin duygusal tepkisellik ve romantik ilişkilerde yakınlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Üsküdar Üniversitesi
  • Rottenberg, J. (2005). Mood and emotion im majör depression. Current Directions in Psychological Science, 14(3):167-170. https://doi.org/10.1111/j.0963-7214.2005.00354.x
  • Savaş, N. (2019). Ergenlerde obsesif kompulsif bozukluk, duygusal tepkisellik ve öznel iyi oluş arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi, Erzurum
  • Shapero, B. G., Farabaugh, A., Terechina, O., DeCross, S., Cheung, J. C., Fava, M. ve Holt, D. J. (2019). Understanding the effects of emotional reactivity on depression and suicidal thoughts and behaviors: Moderating effects of childhood adversity and resilience. Journal of affective disorders, 245: 419–427. https://doi.org/10.1016/j.jad.2018.11.033
  • Smith, C.A. ve Lazarus, R.S. (1990). Emotion and Adaptation, Handbook of Personality: Theory and Research (ss. 609-637). The Quilford Press.
  • Thake, J. ve Zelenski, J.M. (2013). Neuroticism, BIS, and reactivity to discrete negative mood inductions. Personality and Individual Differences, 54(2): 208-213. https://doi.org/10.1016/j.paid.2012.08.041
  • Tolan, Ö. Ç., Tümer, S. B., ve Yıldırım, E. D. (2022). Algılanan sosyal destek ve bilişsel duygu düzenleme ile duygusal tepkisellik arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Humanistic Perspective, 4(1), 82-106.
  • Uzdil, N., Kılıç, Z. ve Şimşek, N. (2023). Emotional reactivity and death anxiety in dialysis patients. Genel Tıp Dergisi, 33(6), 719-725.
  • Yaşar Ekici, F., ve Balcı, S. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının bilişsel esneklik düzeyleri ve duygusal tepkisellik düzeylerinin incelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 65-77.
  • Van Eck, N. ve Waltman, L. (2010). Software survey: VOSviewer, a computer program for bibliometric mapping. Scientometrics, 84(2), 523-538. https://doi.org/10.1007/s11192- 009-0146-3
  • Yurdakul, A., ve Üner, S. (2015). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin duygusal tepkisellik durumlarının değerlendirilmesi. TAF Preventive Medicine Bulletin, 14(4), 300-307.
  • Zaferoğlu, M. (2018). Ergenlerde duygusal tepkisellik ile obsesif kompulsif belirtiler arasındaki ilişkide duygu düzenleme becerilerinin aracı rolünün incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi, Erzurum
  • Wentzel, K. R. (1998). Social relationships and motivation in middle school: The role of parents, teachers, and peers. Journal of educational psychology, 90(2), 202-209. https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/0022-0663.90.2.202

Sınır Ötesi E-Ticaret: E-İhracat İle Küresel Pazarlara Açılmak

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 1, 1 - 19, 31.12.2024
https://doi.org/10.55044/meusbd.1466658

Öz

Günümüzde, teknolojinin hızla ilerlemesi ve internetin yaygınlaşmasıyla birlikte iş dünyası, önemli bir dönüşüm sürecinden geçmektedir. Bu dönüşüm, özellikle e-ticaretin bir alt dalı olarak ortaya çıkan e-ihracat aracılığıyla, küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ'ler) küresel pazarlara açılma sürecini önemli ölçüde etkilemiştir. İnternetin yaygın kullanımı ve teknolojik ilerlemeler sayesinde, işletmeler coğrafi ve ekonomik sınırları aşarak uluslararası pazarlara erişimlerini kolaylaştırmaktadır. Bu çalışma, e-ihracatın dinamiklerini derinlemesine inceleyerek, KOBİ'lerin küresel pazarlara açılma süreçlerinde karşılaştıkları fırsatlar ve zorlukları ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada, bu amaç doğrultusunda kapsamlı bir literatür taraması yapılmış ve nitel analiz yöntemleri kullanılarak e-ihracatın mevcut durumu ve gelecekteki potansiyeli değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları, e-ihracatın yeni pazarlara erişim sağlama, iş modeli yeniliği yapma ve müşteri tabanını genişletme gibi çeşitli avantajlar sunarken, lojistik, gümrük mevzuatı ve ödeme sistemlerindeki zorlukların bu avantajların tam olarak kullanılmasını engellediğini göstermektedir. Çalışma, bu engellerin üstesinden gelmek için hükümetlerin ve işletmelerin uygulayabileceği stratejiler önermektedir. Araştırma, e-ihracatın küresel ticaretteki öneminin artacağını ve başarısının, bu zorlukların üstesinden gelinmesine bağlı olduğunu vurgulamaktadır. Bu çalışma, e-ihracatın KOBİ'ler üzerindeki etkilerini anlamaya ve bu alandaki politika ve stratejileri şekillendirmeye katkıda bulunabilecek değerli bir kaynak olarak değerlendirilmektedir.

Kaynakça

  • Akarslan, Y. (2022). Algılanan ebeveyn ilişkisi ile yetişkinlikte görülen duygusal tepkisellik düzeyi ve evlilikte ebeveyn çocuk iletişimi arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Topkapı Üniversitesi, İstanbul
  • Akoğlu Günbatan, M. (2022). Bağlanma stilleri ve duygusal yeme ilişkisinde duygusal tepkisellik ve bilişsel duygu düzenleme stratejilerinin aracı rolü [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Medipol Üniversitesi, İstanbul
  • Aksoy, M. P. (2021). Duygusal tepkisellik, okula yabancılaşma ve okula bağlılık arasında okul reddinin aracı rolünün incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi, Erzurum
  • Akyıldız, D. (2019). Yas tepkilerinin algılanan eş desteği, duygusal baskılama ve duygusal tepkisellik ile ilişkilerinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Maltepe Üniversitesi, İstanbul
  • Alpüran Kocabıyık, N. (2022). Kekemeliği olan ve olmayan 4-6 yaş çocukların duygusal tepkiselliklerinin olaya ilişkin potansiyeller (OİP) ölçümleri ile karşılaştırılması ve OİP ölçümlerinin kekemeliğin klinik görünümüyle ilişkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Üsküdar Üniversitesi, İstanbul
  • Altunbaş, T. (2018). Duygusal zekâ programının öğrencilerin duygusal zeka, atılgan, saldırgan ve çekingen davranışlarına etkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir
  • Angie, A.D., Connelly, S., Waples, E.P. ve Kligyte, V. (2011). The influence of discrete emotions on judgement and decision-making: A meta-analytic review. Cognition and Emotion, 25: 1393- 1422.
  • Aytaş, A. D. (2022). Suç geçmişi olan ve olmayan çocuklarda duygu düzenleme, duygusal tepkisellik ve duygusal-psikolojik iyi oluş düzeylerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi, Erzurum
  • Balaban, G. (2023). Pekiştireç duyarlılığı ve duygusal tepkisellik: Motivasyonel model temelinde kişilik bozuklukları ile çalışma belleği arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul
  • Bayrı, H., ve Özdemir, H. P. (2022). Özel yetenekli öğrencilerin duygusal tepkisellik, öz-yeterlik ve psikolojik kırılganlık düzeylerinin incelenmesi: Bir karma yöntem çalışması. Electronic Journal of Social Sciences, 21(81), 1-20.
  • Bilaç, Ö., Önder, A., Kavurma, C., Eslek, A., Uzunoğlu, G., Sapmaz, Ş. Y. ve Kandemir, H. (2021). Madde kullanan ergenlerin problem çözme, karar verme becerileri, duygusal tepkisellik düzeyleri ve anne tutumlarının değerlendirilmesi: Olgu-kontrol çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 32(1), 17-25.
  • Becerra, R. ve Campitelli, G. (2013). Emotional reactivity: Critical analysis and proposal of a new scale. International Journal of Applied Psychology, 3(6):161-168. https://doi.org/10.5923/j.ijap.20130306.03
  • Cengiz, S. (2017). Ergenlerde duygusal tepkisellik bilişsel çarpıtma ve depresyon arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi, Erzurum
  • Corbin, J. ve Strauss, A. (2015). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (4.bs.). Sage.
  • Çakmak, Ö. N. (2018). Bağlanma stilleri ve duygusal tepkisellik arasındaki ilişkide psikolojik sağlamlığın aracılık rolünün incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Arel Üniversitesi, İstanbul
  • Çavdar, E. (2022). Öğretmen adaylarının internet bağımlılığı ile sorumluluk ve duygusal tepkisellik düzeyleri arasındaki ilişki [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi, Erzurum
  • Davidson, R. J. (1998). Affective style and affective disorders: Perspectives from affective neuroscience. Cognition and Emotion, 12(3): 307–330. https://doi.org/10.1080/026999398379628
  • Dökmeci, M. (2017). Self-compassıon as a medıator between parental acceptance-rejectıon and emotıonal reactıvıty among unıversıty students [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul
  • Engel, K. D., Lunkenheimer, E. ve Corapci, F. (2023). Do maternal power assertive discipline and warmth interact to influence toddlers’ emotional reactivity and noncompliance? Infant and Child Development, 32(5), e2442. https://doi.org/10.1002/icd.2442
  • Gökdağ, C. (2023). The effects of two individual differences in emotional process on psychological problems: The mediating role of emotion dysregulation between emotional reactivity and distress. Personality and Individual Differences, 203, 112008. https://doi.org/10.1016/j.paid.2022.112008
  • Gross J. J. (1998). Antecedent- and response-focused emotion regulation: divergent consequences for experience, expression, and physiology. Journal of Personality and Social Psychology, 74(1): 224–237. https://doi.org/10.1037//0022-3514.74.1.224
  • Gross, J. J. (2015). Emotion regulation: Current status and future prospects. Psychological Inquiry, 26(1): 1–26. https://doi.org/10.1080/1047840X.2014.940781
  • Gross, J. J. (2001). Emotion regulation in adulthood: Timing is everything. Current directions in psychological science, 10(6), 214-219. https://doi.org/10.1111/1467-8721.00152
  • Herpertz, S. C., Kunert, H. J., Schwenger, U. B. ve Sass, H. (1999). Affective responsiveness in borderline personality disorder: A psychophysiological approach. American Journal of Psychiatry, 156(10), 1550-1556. https://doi.org/10.1176/ajp.156.10.1550
  • Karaoğlan, T. (2018). Baba ve yetişkin kızları arasındaki ilişkide duygusal erişilebilirlik ve algılanan ebeveyn biçiminin yetişkin kadınlarda duygusal tepkisellik ve dürtüsel davranışlar arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Üsküdar Üniversitesi, İstanbul
  • Lucas, R. E. ve Baird, B. M. (2004). Extraversion and emotional reactivity. Journal of Personality and Social Psychology, 86(3): 473–485. https://doi.org/10.1037/0022-3514.86.3.473
  • Nock, M. K., Wedig, M. M., Holmberg, E. B. ve Hooley, J. M. (2008). The emotion eeactivity scale: development, evaluation, and relation to self-injurious thoughts and behaviors. Behavior therapy, 39(2), 107-116 https://doi.org/10.1016/j.beth.2007.05.005
  • Nyland, B. (1999). Listening to infants: Emotional literacy and the child care setting. International Journal of Early Childhood, 31(2): 99-104.
  • Özen, D. E. (2021). Öğretmenlerde duygusal öz-yeterlik ve duygusal tepkisellik arasındaki ilişkide psikolojik dayanıklılığın aracı rolü [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Mersin Üniversitesi, Mersin
  • Öztürk, G. B. (2021). Borderline kişilik özelliklerine sahip kişilerin duygusal tepkisellik ve romantik ilişkilerde yakınlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Üsküdar Üniversitesi
  • Rottenberg, J. (2005). Mood and emotion im majör depression. Current Directions in Psychological Science, 14(3):167-170. https://doi.org/10.1111/j.0963-7214.2005.00354.x
  • Savaş, N. (2019). Ergenlerde obsesif kompulsif bozukluk, duygusal tepkisellik ve öznel iyi oluş arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi, Erzurum
  • Shapero, B. G., Farabaugh, A., Terechina, O., DeCross, S., Cheung, J. C., Fava, M. ve Holt, D. J. (2019). Understanding the effects of emotional reactivity on depression and suicidal thoughts and behaviors: Moderating effects of childhood adversity and resilience. Journal of affective disorders, 245: 419–427. https://doi.org/10.1016/j.jad.2018.11.033
  • Smith, C.A. ve Lazarus, R.S. (1990). Emotion and Adaptation, Handbook of Personality: Theory and Research (ss. 609-637). The Quilford Press.
  • Thake, J. ve Zelenski, J.M. (2013). Neuroticism, BIS, and reactivity to discrete negative mood inductions. Personality and Individual Differences, 54(2): 208-213. https://doi.org/10.1016/j.paid.2012.08.041
  • Tolan, Ö. Ç., Tümer, S. B., ve Yıldırım, E. D. (2022). Algılanan sosyal destek ve bilişsel duygu düzenleme ile duygusal tepkisellik arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Humanistic Perspective, 4(1), 82-106.
  • Uzdil, N., Kılıç, Z. ve Şimşek, N. (2023). Emotional reactivity and death anxiety in dialysis patients. Genel Tıp Dergisi, 33(6), 719-725.
  • Yaşar Ekici, F., ve Balcı, S. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının bilişsel esneklik düzeyleri ve duygusal tepkisellik düzeylerinin incelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 65-77.
  • Van Eck, N. ve Waltman, L. (2010). Software survey: VOSviewer, a computer program for bibliometric mapping. Scientometrics, 84(2), 523-538. https://doi.org/10.1007/s11192- 009-0146-3
  • Yurdakul, A., ve Üner, S. (2015). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin duygusal tepkisellik durumlarının değerlendirilmesi. TAF Preventive Medicine Bulletin, 14(4), 300-307.
  • Zaferoğlu, M. (2018). Ergenlerde duygusal tepkisellik ile obsesif kompulsif belirtiler arasındaki ilişkide duygu düzenleme becerilerinin aracı rolünün incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi, Erzurum
  • Wentzel, K. R. (1998). Social relationships and motivation in middle school: The role of parents, teachers, and peers. Journal of educational psychology, 90(2), 202-209. https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/0022-0663.90.2.202
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Uluslararası Ticaret (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Burak Tüfenk 0000-0002-6757-395X

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 8 Nisan 2024
Kabul Tarihi 19 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tüfenk, M. B. (2024). Sınır Ötesi E-Ticaret: E-İhracat İle Küresel Pazarlara Açılmak. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 1-19. https://doi.org/10.55044/meusbd.1466658