Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uluslararası Finansal Raporlama Standartları ve Türkiye’de Muhasebe Eğitimi: Muhasebe Eğitimi Veren Akademisyenlerin Görüşleri Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2016, Sayı: 106, 73 - 100, 02.12.2016
https://doi.org/10.33203/mfy.312271

Öz

Bu çalışma muhasebe eğitimi veren akademisyenlerin Uluslararası

Finansal Raporlama Standartları’nın (UFRS) muhasebe

eğitimine dahil edilmesi konusundaki görüşlerinin incelenmesini

amaçlamaktadır. Çalışmanın sonuçları; UFRS’nin uygulanması konusundaki

belirsizliğin, UFRS’nin eğitim planına dahil edilmesindeki

en zorlu husus olarak görüldüğüne ve muhasebe eğitiminde

izlenmesi gereken en uygun yolun Muhasebe Sistemi Uygulama

Genel Tebliğleri (MSUGT) ve vergi yasaları ile UFRS’ye eşit oranda

ağırlık verilmesi olduğuna işaret etmektedir.

Kaynakça

  • Akdoğan, N. 2007. Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartlarının Uygulanma Süreci: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Mali Çözüm Dergisi 80: 101-117. Aktaş, R. 2013. İlke Temelli Finansal Raporlama Standartları Nasıl Öğretilmeli? TFRS 10-Konsolide Finansal Tablolar Standardı Örneği. Mali Çözüm Dergisi 115: 133-168. Alali, F. ve L. Cao. 2010. International Financial Reporting Standards-Credible and Reliable? An Overview. Advances in Accounting 26(1): 79-86. Arsoy, A. P., T. Bora ve S. K. Selimoğlu. 2014. Muhasebe Eğitimindeki Bilgi, Beceri ve Eğitim Tekniklerinin Gerekliliklerine İlişkin Beklentiler: Türkiye’deki Akademisyenlere ve Meslek Mensuplarına Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi 10(23): 121-136. Atabey, N. A., H. Akmeşe ve K. A. Akmeşe. 2014. Awareness Level and Educational Efforts of Academicians Relating to the International Financial Reporting Standards: A Research on Accounting Academicians in Konya. Procedia Economics and Finance 15: 1655-1662. Aysan, M. A. 2008. Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına Ulusal Uyum: Türkiye Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi (40): 44-53. Barth, M. E. 2008. Global Financial Reporting: Implications for US Academics. The Accounting Review 83(5): 1159-1179. Carmona, S. ve M. Trombetta. 2008. On the Global Acceptance of IAS/IFRS Accounting Standards: The Logic and Implications of the Principles-Based System. Journal of Accounting and Public Policy 27(6): 455-461. Carmona, S. ve M. Trombetta. 2010. The IASB and FASB Convergence Process and the Need for ‘Concept-Based’ Accounting Teaching. Advances in Accounting 26(1): 1-5. Carvalho, L. N. ve B. M. Salotti. 2012. Adoption of IFRS in Brazil and the Consequences to Accounting Education. Issues in Accounting Education 28(2): 235-242. Cherry, A. A. ve B. N. Schwartz. 2013. What’s The Rush? IFRS, The SEC, and The Pressure on Accounting Instructors to Teach Still More Financial Reporting Rules. American Journal of Business Education 6(2): 161-176. Cherubini, J., K. Rich, H. Zhu ve A. Michenzi. 2011. IFRS in the General Business Curriculum: Why Should We Care. The CPA Journal 81(2): 13-15. Clay, M. E. 2013. Incorporating International Financial Reporting Standards: IFRS in the Accounting Curriculum. Proceedings of the Northeast Business&Economics Association: 35-39. Dalğar, H., Ö. G. İ. Çelik ve Ö. G. M. Mortaş. 2011. Muhasebe Öğrenimi Gören Öğrencilerin TMS/TFRS Hakkındaki Farkındalıklarına Yönelik Bir

International Financial Reporting Standards And Accounting Education in Turkey: an Investigation On Accounting Academians’ Perceptions

Yıl 2016, Sayı: 106, 73 - 100, 02.12.2016
https://doi.org/10.33203/mfy.312271

Öz

This study aims to examine the perceptions of accounting

academicians about incorporating International Financial Reporting

Standards (IFRS) into the accounting education. Results of the

study indicate that uncertainty in the implementation of IFRS is

seen as the most challenging aspect of incorporating IFRS into the

accounting education and the most appropriate path that should

be followed in accounting education is to give equal weight to Accounting

System Implementation General Communiqués, tax laws

and IFRS.

Kaynakça

  • Akdoğan, N. 2007. Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartlarının Uygulanma Süreci: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Mali Çözüm Dergisi 80: 101-117. Aktaş, R. 2013. İlke Temelli Finansal Raporlama Standartları Nasıl Öğretilmeli? TFRS 10-Konsolide Finansal Tablolar Standardı Örneği. Mali Çözüm Dergisi 115: 133-168. Alali, F. ve L. Cao. 2010. International Financial Reporting Standards-Credible and Reliable? An Overview. Advances in Accounting 26(1): 79-86. Arsoy, A. P., T. Bora ve S. K. Selimoğlu. 2014. Muhasebe Eğitimindeki Bilgi, Beceri ve Eğitim Tekniklerinin Gerekliliklerine İlişkin Beklentiler: Türkiye’deki Akademisyenlere ve Meslek Mensuplarına Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi 10(23): 121-136. Atabey, N. A., H. Akmeşe ve K. A. Akmeşe. 2014. Awareness Level and Educational Efforts of Academicians Relating to the International Financial Reporting Standards: A Research on Accounting Academicians in Konya. Procedia Economics and Finance 15: 1655-1662. Aysan, M. A. 2008. Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına Ulusal Uyum: Türkiye Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi (40): 44-53. Barth, M. E. 2008. Global Financial Reporting: Implications for US Academics. The Accounting Review 83(5): 1159-1179. Carmona, S. ve M. Trombetta. 2008. On the Global Acceptance of IAS/IFRS Accounting Standards: The Logic and Implications of the Principles-Based System. Journal of Accounting and Public Policy 27(6): 455-461. Carmona, S. ve M. Trombetta. 2010. The IASB and FASB Convergence Process and the Need for ‘Concept-Based’ Accounting Teaching. Advances in Accounting 26(1): 1-5. Carvalho, L. N. ve B. M. Salotti. 2012. Adoption of IFRS in Brazil and the Consequences to Accounting Education. Issues in Accounting Education 28(2): 235-242. Cherry, A. A. ve B. N. Schwartz. 2013. What’s The Rush? IFRS, The SEC, and The Pressure on Accounting Instructors to Teach Still More Financial Reporting Rules. American Journal of Business Education 6(2): 161-176. Cherubini, J., K. Rich, H. Zhu ve A. Michenzi. 2011. IFRS in the General Business Curriculum: Why Should We Care. The CPA Journal 81(2): 13-15. Clay, M. E. 2013. Incorporating International Financial Reporting Standards: IFRS in the Accounting Curriculum. Proceedings of the Northeast Business&Economics Association: 35-39. Dalğar, H., Ö. G. İ. Çelik ve Ö. G. M. Mortaş. 2011. Muhasebe Öğrenimi Gören Öğrencilerin TMS/TFRS Hakkındaki Farkındalıklarına Yönelik Bir
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Salih Durer

Halil Emre Akbaş

Emin Zeytinoğlu

Yayımlanma Tarihi 2 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 14 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 106

Kaynak Göster

APA Durer, S., Akbaş, H. E., & Zeytinoğlu, E. (2016). Uluslararası Finansal Raporlama Standartları ve Türkiye’de Muhasebe Eğitimi: Muhasebe Eğitimi Veren Akademisyenlerin Görüşleri Üzerine Bir İnceleme. Maliye Ve Finans Yazıları(106), 73-100. https://doi.org/10.33203/mfy.312271

Dergi özellikle maliye, finans ve bankacılık alanlarında faaliyet göstermektedir.