Qualified human
resources in associate degree, undergraduate and graduate departments in social
sciences and financial literacy are the subject of many similar researches and
studies and these titles have a critical share in economic development. The
study contains the student’s financial literacy’s level in different
departments of “(T.R.) Istanbul Arel University” in Economics and
Administrative and Applied Sciences and the data obtained by means of survey
method and exploratory factor analysis is used for measuring it. As observed in
the literature, the students’ financial information knowledge of the related
departments and the factors’ interactions such as financial planning and
personal banking were seen as low, suggestions like teaching financial literacy
as a separate course in universities are highlighted as a conclusion example.
Ekonomik
gelişimde önemli rol oynayan başlıklar arasında olan finansal okuryazarlık ve
sosyal bilimlerde bu alana yönelik ön lisans, lisans ve yüksek lisans
bölümlerindeki kalifiye insan gücü finansal okuryazarlık konulu birçok benzer araştırmanın
ve çalışmanın konusu olmuştur. Bu çalışmada, “T.C. İstanbul Arel Üniversitesi”
İktisadi ve İdari ile Uygulamalı Bilimler alanlarındaki farklı bölümlerdeki
öğrencilerinin finansal okuryazarlık seviyesi verilerinin toplanmasında anket
yöntemi ve ölçümünde ise keşfedici faktör analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak,
literatürdeki örneklere benzer şekilde ilgili bölüm öğrencilerinin finansal
bilgi seviyeleri ile finansal planlama, bireysel bankacılık gibi faktörlerinin
etkileşimleri düşük olarak görülmüştür, üniversitelerde finansal okuryazarlığın
ayrı bir ders olarak okutulması gibi örnek kazanımlar sonuç olarak
vurgulanmıştır.
Finansal Okuryazarlık Finans Finansa Erişim Finansal Yönetim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 111 |
Dergi özellikle maliye, finans ve bankacılık alanlarında faaliyet göstermektedir.