BibTex RIS Kaynak Göster

Süryaniler’in Tarihi ve Sosyolojik Yapısı

Yıl 2013, Cilt: 10 Sayı: 2, 95 - 112, 17.12.2014

Öz

Bu makalede, Süryanilerin tarihi süreçleri ve sosyolojik yapıları ele alın-mıştır. Süryaniler yüzyıllar boyunca oldukça kaotik bir cooğrafyada yaşa-mışlarddır. Bu nedenle, dini, politik ve ideolojik açıdan pek çok farklı pa-radigmanın etkisi altında kalmışlardır. Bu olumsuz etki Süryanileri tarihi ve teolojik açıdan hatalı tanımlamalar ve yanlış isimlendirmeler gibi so-runlarla yüz yüze bırakmıştır. Ancak son zamanlarda üretilen akademik ve objektif çalışmalarla, Süryani liderlerin kendilerini ifade etmelerine fırsat bulmalarıyla Süryanilerin tarihi geçmişi ve teolojik öğretileri hakkında doğru bilgilerin edinildiği bir süreç başlamıştır. Bu makale de bu tür çalış-maların bir örneği olarak kaleme alınmıştır.

Kaynakça

  • Abulfaraç, Barhebreaus. (2003). Sırlar Odası (Avsar Roze) Hollanda: Bar- Hebreaus.
  • Afrem, Mor. (4.yy). Bardayson’a Karşı (Mimro luqbal Bardayson).Urfa.
  • Altınışık, Kenan. (2004). 5500 Yılın Tanıkları Süryaniler. İstanbul: Matsis.
  • Aydın, Suavi. (1989). Mardin, Aşiret, Cemaat, Devlet. İstanbul: Türk Tarih Vakfı
  • BarBahlül, (1888). Sözlük. Paris.
  • Barsavm, Mor İğnatius Efrem. (2006). Saçılmış İnciler. İstanbul: Resim.
  • Bedgan, Favlus. (1896). Azizlerin Hayat Hikayesi (Şarbe d’Söhde). Paris: Otto
  • Dolapönü, Mor Filuksinus Yuhanon (1981). Arı Kitabı (Kthobo d’Deburitho). Kudüs.
  • Eusebius, Kayserili. (2008). Dünya Tarih ( Chronicle), New Jersey.
  • Iwas, Mor İğnatiyus I.Zekka (1995). Yazılar ve Seminerler (Mimre u Türgome). Hollanda: Bar-Hebreaus.
  • Kaya, Papaz Gabriel (1982). Süryani Kilisesi Müktesebatı (Husoyo). El Hattı. Hollanda.
  • Kutsal Kitap. (2009). İstanbul: Acar.
  • Layard, A.Henry. (1945). Ninova ( Nineveh). New York.
  • Mateos, Urfalı (1987). Vekayi-Namesi. 2. Baskı: Ankara: Türk Tarih Kurumu.
  • Mikail, Büyük. (2006). Dünya Tarih ( Chronicle), İsveç.
  • Mor Yakup, Urfalı. (1985). Altıncı Gün (Ştöth Yavme).Hollanda: St.Efrem.
  • Oddo, Touma. (1897). Süryanice Dili Hazinesi( Simto d’leşono Süryoyo). Mu- sul: Dominic.
  • Ritor, Antun. (2000). Şiir Sanatı Üzerine. İsveç.
  • Salibi, Yakup. (1993). Tartışma (Oru’utho). Hollanda.
  • Severiyos, Büyük. (6.yy). Patrologia Orientalis. Paris.
  • Smith, R.Payne. (1879). Thesaurus Syriacus. New York.
  • Tahincioğlu, Yakup. (2011). Tarihleri, Kültürleri ve İnançlarıyla Süryaniler. İs- tanbul: Butik.

History and Sociological Structure of Syrians

Yıl 2013, Cilt: 10 Sayı: 2, 95 - 112, 17.12.2014

Öz

In this article, the historical process and sociological structure of the Syrian people is dealt with. Syrians have lived in a chaotic region through-out centuries. As a result, they have been greatly affected by different par-adigms in the respect of religion, politics, and ideology. This negative im-pact has become the reason of misidentification and misnaming of Syrians from historical and theological perspective.
However, with recent academic and objective studies in which Syrian lead-ers got opportunities of explai-ning themselves has started a new process for getting accurate knowledge about history of Syrians and their theolog-ical doctrines. Also, this article aims to be a sample of such kind of studies.

Kaynakça

  • Abulfaraç, Barhebreaus. (2003). Sırlar Odası (Avsar Roze) Hollanda: Bar- Hebreaus.
  • Afrem, Mor. (4.yy). Bardayson’a Karşı (Mimro luqbal Bardayson).Urfa.
  • Altınışık, Kenan. (2004). 5500 Yılın Tanıkları Süryaniler. İstanbul: Matsis.
  • Aydın, Suavi. (1989). Mardin, Aşiret, Cemaat, Devlet. İstanbul: Türk Tarih Vakfı
  • BarBahlül, (1888). Sözlük. Paris.
  • Barsavm, Mor İğnatius Efrem. (2006). Saçılmış İnciler. İstanbul: Resim.
  • Bedgan, Favlus. (1896). Azizlerin Hayat Hikayesi (Şarbe d’Söhde). Paris: Otto
  • Dolapönü, Mor Filuksinus Yuhanon (1981). Arı Kitabı (Kthobo d’Deburitho). Kudüs.
  • Eusebius, Kayserili. (2008). Dünya Tarih ( Chronicle), New Jersey.
  • Iwas, Mor İğnatiyus I.Zekka (1995). Yazılar ve Seminerler (Mimre u Türgome). Hollanda: Bar-Hebreaus.
  • Kaya, Papaz Gabriel (1982). Süryani Kilisesi Müktesebatı (Husoyo). El Hattı. Hollanda.
  • Kutsal Kitap. (2009). İstanbul: Acar.
  • Layard, A.Henry. (1945). Ninova ( Nineveh). New York.
  • Mateos, Urfalı (1987). Vekayi-Namesi. 2. Baskı: Ankara: Türk Tarih Kurumu.
  • Mikail, Büyük. (2006). Dünya Tarih ( Chronicle), İsveç.
  • Mor Yakup, Urfalı. (1985). Altıncı Gün (Ştöth Yavme).Hollanda: St.Efrem.
  • Oddo, Touma. (1897). Süryanice Dili Hazinesi( Simto d’leşono Süryoyo). Mu- sul: Dominic.
  • Ritor, Antun. (2000). Şiir Sanatı Üzerine. İsveç.
  • Salibi, Yakup. (1993). Tartışma (Oru’utho). Hollanda.
  • Severiyos, Büyük. (6.yy). Patrologia Orientalis. Paris.
  • Smith, R.Payne. (1879). Thesaurus Syriacus. New York.
  • Tahincioğlu, Yakup. (2011). Tarihleri, Kültürleri ve İnançlarıyla Süryaniler. İs- tanbul: Butik.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Melki Ürek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Aralık 2014
Gönderilme Tarihi 23 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Ürek, Melki. “Süryaniler’in Tarihi Ve Sosyolojik Yapısı”. Milel ve Nihal 10/2 (Aralık 2014), 95-112.