Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖZGÜR ARAS TÜFEK’İN TÜRKÇENİN MUHAFIZLARI SERİSİ ROMANLARINDA DEĞERLER

Yıl 2021, , 769 - 793, 04.05.2021
https://doi.org/10.37669/milliegitim.691929

Öz

İnsan davranışlarına yön veren insanın topluma uyumunu kolaylaştıran değerler, iyinin ve kötünün, doğru ile yanlışın ayırt edilmesine katkı sunarak toplumda bir denge oluşturur ve fertlerin huzur ve düzen içinde yaşamalarını sağlar. Ülkemizde son yıllarda önem kazanan değerler eğitimi, eğitim uygulamalarında üzerinde durulan bir konu olmuştur. Özgür Aras Tüfek, “Türkçenin Muhafızları” serisi romanlarından ilki olan Bir Kelime Seyyahı’nda Kaşgarlı Mahmut’un; Simurg’a Yolculuk’ta Ali Şîr Nevayi’nin; Mutluluk Bilgisi’nde Yusuf Has Hacib’in; Kelimelerin Işığı’nda da Edip Ahmet Yükneki’nin hayatını anlatmıştır. Türk dilinin çok önemli bu dört isminin hayatlarının roman tadında anlatılması okuyan genç bireylerde Türkçe farkındalığını artıracak, onların ana dili bilincine daha çok varmalarını sağlayacaktır. Bu dört kitap, Türk dilinin büyük şahsiyetlerinin hayat hikâyelerini romanlaştırmasının ötesinde değerler eğitiminde kullanılabilecek pek çok değeri de bünyesinde barındırmaktadır. Öğrenme aşkı ve öğretme aşkı değerleri yoğun olarak işlenmiş; iyilik, yardımlaşma, tabiat bilinci, adalet, doğruluk, çalışkanlık, vatan millet sevgisi, saygı, tevazu gibi değerlere de yer verilmiştir.

Kaynakça

  • AKBAŞ, Oktay (2008). “Değer Eğitimi Akımlarına Genel Bir Bakış”, Değerler Eğitimi Dergisi, Aralık 2008, Cilt 6, No. 16, ss.9-27.
  • ARSEVEN, Tülin (2005). “Mesaj Açısından Çocuk Kitapları”. Hece Dergisi (Çocuk Edebiyatı Özel Sayısı), ss.104- 105.
  • AYDIN, Mehmet Zeki (2010). “Okulda Değerler Eğitimi”, Eğitime Bakış, Ankara, Yıl:6, S.18, ss.16-19.
  • CÜCELOĞLU, Doğan (1999). Anlamlı ve Coşkulu Bir Yaşam İçin Savaşçı, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • ÇILGIN, Alev Sınar (2007). Çocuk Edebiyatı, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
  • EKİZ, Durmuş (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Genişletilmiş 2.Baskı), Anı Yayıncılık, Ankara.
  • FİDAN, Nuray Kurtdede (2009). “Öğretmen Adaylarının Değer Öğretimine İlişkin Görüşleri”, Kuramsal Eğitimbilim, C. 2, S.2, ss.1-18.
  • KIBRIS, İbrahim (2010). Çocuk Edebiyatı (4. baskı), Kök Yayıncılık, Ankara.
  • MEB (1973). Milli Eğitimin Genel Amaçları, Milli Eğitim Temel Kanunu. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/temkanun_0/ temelkanun_0.html, 2 Şubat 2020.
  • MEB, (2006). İlköğretim Türkçe Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • TULUMCU, Feride İde ve TULUMCU, Fatih Mehmet (2015). “İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Dersi Programlarında Yer Alan Değerler”, Değerler Eğitimi Dergisi, Cilt 13, No. 29, ss.535-560.
  • TÜFEK, Özgür Aras (2018). Bir Kelime Seyyahı, Kaşgarlı Mahmut Romanı, Türkçenin Muhafızları- 1, Erdem Yayınları, İstanbul.
  • TÜFEK, Özgür Aras (2019). Simurg’a Yolculuk, Ali Şir Nevayi Romanı, Türkçenin Muhafızları- 2, Erdem Yayınları, İstanbul.
  • TÜFEK, Özgür Aras (2018). Mutluluk Bilgisi, Yusuf Has Hacib Romanı, Türkçenin Muhafızları- 3, Erdem Yayınları, İstanbul.
  • TÜFEK, Özgür Aras (2019). Kelimelerin Işığı Edip Ahmet Yükneki Romanı, Türkçenin Muhafızları- 4, Erdem Yayınları, İstanbul.
  • YILDIRIM, Ali ve ŞİMŞEK, Hasan (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • TÜFEK, Özgür Aras, Türkçe’nin felsefesini çocuklara öğretiyoruz, www. https:// www.yenisafak.com/hayat/turkcenin-felsefesinicocuklara-ogretiyoruz-3257225, 03.02.2020.
  • ULUSOY, Kadir (2016). “Tarih Öğretmenlerine Göre Türkiye’de Birlik Beraberliğin Güçlenmesi ve Uzlaşı Kültürünün Geliştirilmesi Sürecinde Gerekli Ortak Değerler”, Değerler Eğitimi Dergisi, Aralık, C.14, No. 32, ss.103-126.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Funda Bulut 0000-0002-7101-3496

Şahin Şimşek 0000-0003-4433-0004

Yayımlanma Tarihi 4 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Bulut, F., & Şimşek, Ş. (2021). ÖZGÜR ARAS TÜFEK’İN TÜRKÇENİN MUHAFIZLARI SERİSİ ROMANLARINDA DEĞERLER. Milli Eğitim Dergisi, 50(230), 769-793. https://doi.org/10.37669/milliegitim.691929